مدیریت هوشمندسازی در گرو بهره‌مندی از اینترنت اشیا

دومین روز از برگزاری دوره چهارم آموزش جامع اینترنت اشیا، با حضور متخصصان و اساتید برجسته این حوزه با رویکرد هوشمند سازی و تاکید بر اهمیت موضوع اینترنت اشیاء در حوزه‌های مختلف علمی برگزار شد.

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمند سازی معاونت علمی و با همکاری سازمان ساتبا (وزارت نیرو) و در محل پژوهشگاه نیرو دوره چهارم آموزش جامع اینترنت اشیا برگزار شد، که در دومین روز از برگزاری این رویداد، کارگاه‌های علمی در قالب 5 کلاس با موضوعات مختلفی همچون، مدیریت هوشمند انرژی، امنیت و حریم خصوصی اینترنت اشیا، تجاری‌سازی و تیم سازی اینترنت اشیا برگزار شد.

بخش نخست این کارگاه‌های علمی، با تدریس حسن یاری با موضوع مدیریت هوشمند انرژی با اینترنت اشیا مطرح شد، که در این کارگاه موضوعاتی همچون چیستی انرژِی، راهکارهای استفاده از هوشمندی، میزان مصرف انرژی در ایران و مقایسه شدت مصرف انرژی در ایران نسبت به سایر جهان همچنین ارائه راه‌حل‌هایی برای کاهش مصرف انرژی و... . ازجمله مباحثی بود که در این تدریس عنوان شد.

دومین بخش از این دوره آموزشی مربوط به بحث امنیت و حریم خصوصی اینترنت اشیا بود، که به بررسی موضوعات و چالش‌های امنیتی IoT ، حریم خصوصی در IoT، IoT و فناوری BC پرداخته شد.

تجاری‌سازی و تیم سازی اینترنت اشیا از دیگر موضوعات مطرح‌شده در این دوره آموزشی بود. که گام‌های راه‌اندازی استارتاپ های اینترنت اشیا، مشاغل جدید اینترنت اشیا، تجاری‌سازی، و تیم سازی پروژه‌های اینترنت اشیا از مهم‌ترین سرفصل‌های این ارائه بود.

در بخش پایانی پس از استقرار گروه‌ها در محل موردنظر با آموزش و راهنمایی تیم متخصص سخت‌افزار مرکز تحقیقات اینترنت اشیا به اجرای عملی سناریوهای هوشمند سازی پرداختند.

در کارگاه عملی 5 سناریو هوشمند سازی با موضوعات، سنجش دما، لرزش و تشخیص نور، سنجش دما، نور و رطوبت خاک سنجش دود، نور و فاصله، سنجش دود، حرکت و لرزش و سنجش فاصله و لرزش، اجرا شد. اجرای سناریوها به‌صورت گردشی بین هر 5 گروه انجام شد و همه گروه‌ها با 5 سناریوی عملی آشنا شدند.

انتهای پیام/

کد خبر: 989911

وب گردی

وب گردی