دانشگاه باید افق‌های جامعه را در تمامی زمینه‌ها گسترش دهد

استاد ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی گفت: دانشگاه وظیفه دارد افق‌های جامعه را در تمامی زمینه‌ها گسترش دهد و جامعه را به جلو پیش ببرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، نشست علمی و تخصصی «پژوهش، فناوری و رسانه ها؛ نقش رسانه ها در معرفی، تبیین و تشریح دستاوردهای علمی، فناورانه ور دانشگاهی» با حضور استادان حوزه ارتباطات، روزنامه‌نگاران حوزه علم و فناوری، معاونان فرهنگی و اجتماعی و پژوهش و فناوری وزارت علوم و معاونان پژوهشی دانشگاه‌ها ظهر امروز در سالن اجلاس سران برگزار شد.
هادی خانیکی استاد ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی گفت: دست اندرکاران و مسئولان امر پژوهش انتظار دارند رسانه‌ها به آن ها کمک کنند و بگویند کدام اقدام با اهمیت باید توسط آن ها صورت گیرد.
وی ادامه داد: این در حالی است که روزنامه‌نگاران و رسانه‌ها ترجیح می دهند خودشان انتخاب کنند که چه چیزی را منتشر می کنند. چنین شرایطی به عنوان نقطه اختلاف دو طرف محسوب می شود؛ اما در صورتی که معنای مشترکی بین هر دو طرف وجود داشته باشد نه رسانه و نه مسئولان در شناخت اولویت‌ها به مشکل بر نمی‌خورند.
استاد ارتباطات علامه طباطبایی گفت: جامعه زمانی به مسئله‌ای برای رسانه تبدیل می‌شود که فعالیت‌های پژوهشی صورت گرفته در آن به برآیند دغدغه‌های جامعه تبدیل شود.

وی اضافه کرد: دانشگاه وظیفه دارد افق‌های جامعه را در تمامی زمینه ها گسترش دهد و جامعه را به سمت جلو پیش ببرد.

خانیکی بیان کرد: متاسفانه امروزه رسانه‌ها حلقه اتصال جامعه و دانشگاه نیستند. رسانه‌ها زمانی می‌توانند موفق عمل کنند که میان آن ها و دانشگاه گفت‌و‌گوی دو طرفه انجام شود.
وی افزود: باید توجه داشت که رسانه تنها ابزاری برای انتقال دستاوردهای پژوهشی نیست بلکه رسانه‌ها بخش هوشمندی از چرخه ارتباط متقابل بین نهاد دانشگاه و جامعه به شمار می روند.

کد خبر: 989932

وب گردی

وب گردی