کارآموزی را به بهترین نحو بگذرانید

شروع دوره کار آموزی برای دانشجویان خارجی نقطه عطفی است در جهت پیاده سازی هر آنچه به صورت عملی آموخته اند تا خود را در محیط کار به صورت عملی محک بزنند. در این بین چالش هایی وجود دارد که قبل از شروع باید در مورد آن آگاهی داشته باشند تا این دوره از حرفه آموزی را به خوبی سپری کنند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، صرف نظر از این که افراد برای گذراندن دوره کارآموزی آماده هستند یا نه، چشم انداز کار در دنیای واقعی دارای مواردی است که باید آن ها را در نظر داشته باشید.

در برخی دانشگاه ها دانشجویان برای گذراندن دوره های کار آموزی خود از طرف دانشگاه محل تحصیل به دیگر کشورها می روند. این تجربه علاوه بر حرفه آموزی به درک محیط و فرهنگ های دیگر نیز کمک می کند.

این دوره تجربه ای است که دیگر تکرار نخواهد شد؛ بنابراین با اطلاعات جانبی در مورد آن می توان دوره ای مفید را گذراند. در ادامه به معرفی برخی از اشتباهات رایج که دانشجویان خارجی در دوران کارآموزی خود مرتکب می شوند میپردازیم.

همیشه بهترین خود را ارائه ندهید

به عنوان یک کارآموز، شما مانند یک کارمند دائمی در نظر گرفته نمی شوید و این دلیلی ندارد که راحتی خود را از دست داده تا بهترین ها را ارئه دهید.

اما همیشه توجه داشته باشید که کمتر از حد انتظار نیز ظاهر نشوید زیرا ممکن است پس از شکست در گذراندن یک درس در دانشگاه امکان اخذ دوباره آن را داشته باشید؛ اما این مسئله در مورد تجاربی که در محیط کار به دست می آید تکرار نخواهد شد.

شکست در پرسیدن سوال

اجازه ندهید ترس شما مانع از سوالات شما شود؛ چه در مورد نقش، وظایف و یا حتی مواردی که در مورد آن کار می کنید.

اگر شما احساس سردرگمی می کنید از همکاران خود برای کمک و یا راهنمایی در تکمیل وظایف سوال بپرسید.

اگر مطمئن نیستید که مسیر حرفه ای را که انتخاب کرده اید مناسب شما است یا نه راجع به آن از دوستانتان سوال کنید حتی می توانید از افراد خاصی مشاوره بگیرید تا راهی مناسب را طی کنید.

عدم دسترسی به شبکه

شبکه سازی می تواند شما را در پیشبرد حرفه خود کمک کند، به همین دلیل مهم است که همکاران خود را بشناسید. با افرادی از گروه‌های سنی مختلف کار کنید. ممکن است برای بار اول روبرو شدن با کسی که متخصص است کمی دلهره آور باشد؛ اما به یاد داشته باشید که این اولین بار است که شما در یک زمینه حرفه ای در حال کار هستید و این یک تلاش ارزشمند برای آینده شماست.

شکایت در مورد کار

برخی کارآموزان ممکن است در دوره کارآموزی وظایفی برای انجام دادن نداشته باشند درحالی که برخی دیگر از همان روز اول در کار غرق می شوند، اما انجام کار بیش از حد یا کم، تنها میزان کمی از مشکل را حل خواهد کرد.

اگر خودتان را با مقدار زیادی کار یا میزان کم دیدید، ممکن است بخواهید با مقام بالا دست خود صحبت کنید تا بیشتر دریابید که چطور می توانید مهارت های خود را به کار گیرید تا در محل کار مفیدتر عمل کنید. همچنین ممکن است در مورد کاری که نمی توانید به موقع تحویل دهید صحبت و درخواست مهلت جدید کنید.

در حالی که ممکن است دوره کار آموزی شما آن طور که انتظار دارید نباشد، انجام اقدامات پیشگیرانه برای حل مشکلات نشان دهنده بلوغ کاری شماست. نباید به گونه ای رفتار کنید که پل میان خود با کارفرما و همکاران را از بین ببرید.

از بالادستی خود بازخوردی نمی گیرید

هیچ کس کامل نیست و همیشه راهی برای پیشرفت وجود دارد. کارآموزی به عنوان بستری برای دانشجویان و دانش آموزان عمل می کند تا آن چه را که در کلاس آموخته اند، عملی کنند و به کار گیرند؛ همچنین مواردی را که واقعا نمی شود در کلاس آموزش دید به طور عملی فراگیرند. با گرفتن بازخورد از مقام بالا دست خود، نه تنها روند یادگیری را تسهیل می بخشید بلکه شانس خود را برای بهتر شدن برای مشاغل بعدی نیز افزایش می دهید.

تنظیم کردن نقش خود به عنوان کارآموز می تواند چالش برانگیز باشد اما با سخت‌کوشی و پشتکار می توانید عملکرد قابل قبولی را از خود ارائه دهید و به عنوان یک فرد تمام وقت در شرکتی که در آن کارآموزی می کنید، مشغول به کار شوید.

انتهای پیام/

کد خبر: 989934

وب گردی

وب گردی