رتبه‌بندی دانشگاه‌ها توسط ISC تا 2 ماه آینده اعلام می‌شود

سرپرست پایگاه استنادی جهان اسلام(ISC) گفت: اطلاعات بیش از 1200 دانشگاه را جمع آوری کردیم و حداقل هایی وجود دارد تا دانشگاه ها در این رتبه‌بندی شرکت داده شوند.

دکتر محمدجواد دهقانی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در خصوص اجرای طرح رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان اسلام گفت: اجرای این طرح سه سال است که آغاز شده و درحال سپری کردن و جمع آوری اطلاعات هستیم. بیش از 600 دانشگاه رتبه‌بندی می شود. امسال هم رنکینگ بین المللی را شروع کرده ایم و به احتمال زیاد رنکینگ دانشگاها توسط ISC در سال 2019 را حداکثر تا 2 ماه دیگر اعلام خواهیم کرد.

وی افزود: قصد داریم در آینده با کمک رنکینگ جامعی که تهیه کرده‌ایم به صورت بین‌المللی، منطقه‌ای و بعد از آن کشورهای اسلامی را از دل این رنکینگ بیرون بیاوریم دلیل اصلی این است که خودمان را در کنار دانشگاه های بزرگ مطرح دنیا قرار دهیم و هم‌تراز با آنها دانشگاه های اسلامی نقاط ضعف و قدرتشان را در مقایسه با دانشگاه ها شناسایی کنند. این موضوع در شورای راهبری isc تصویب شده است.

دهقانی ادامه داد: شاخص هایی که وجود دارد باید در سه محور خلاصه شود. ابتدا باید شاخصه، مورد قبول همه باشد؛ یعنی از استانداردهای بین المللی برخوردار باشد. بحث دوم، دستیابی به شاخصه‌ها آسان باشد و این مسئله‌ای است که در رتبه بندی‌ها در نظر گرفته می شود؛ همچنین شاخص ها باید ساده باشند؛ یعنی در مجموعه سخت نباشند. برای بعضی از شاخص‌ها 5 سال زمان نیاز داریم تا آن را مشخص کنیم. موضوعی که در نظر گرفتیم؛ سعی کرده‌ایم تمام موارد را رعایت کنیم.

سرپرست پایگاه استنادی جهان اسلام (ISC) اظهار داشت: اطلاعات بیش از 1200 دانشگاه را جمع آوری کردیم و حداقل هایی وجود دارد تا دانشگاه‌ها در این رتبه بندی شرکت داده شوند و طبق همان شرایط دانشگاه های مورد‌نظر انتخاب شدهاند.

انتهای پیام/

کد خبر: 989939

وب گردی

وب گردی