بازدید هیات رئیسه واحد تهران شمال از مرکز رشد واحدهای فناور

اعضای هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال در بازدیدی 2 ساعته از مرکز رشد واحدهای فناور این واحد دانشگاهی در جریان فعالیت ها، برنامه های توسعه ای و درخواست های آنان قرار گرفتند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، در این بازدید رئیس و معاونین ستادی واحد تهران شمال از تمامی واحدهای فناور مستقر در این مرکز بازدید کردند و در جریان آخرین دستاوردهای علمی- تحقیقاتی آنها قرار گرفتند. مدیران این واحدهای فناور نیز ضمن تشریح اقدامات، برنامه ها و دستاوردهای علمی خود درخواست ها و پیشنهادهایشان را با اعضای هیات رئیسه این واحد دانشگاهی در میان گذاشتند.

مدیر یکی از واحدهای فناور مستقر در این مرکز، این واحد را یک واحد نانوفناوری ذکر کرد که با تکنولوژی نانو در زمینه تولید محصولات بهداشتی موضعی مانند شامپو بدن، ژل ضد قارچ، ژل ضد آکنه، مایع دستشویی، ژل آویشن، ژل رزماری و بسیاری محصولات گیاهی دیگر تحقیق و پژوهش می کند.

طبق اظهارات مدیر یک لابراتوار تحقیقاتی دیگر که در این مرکز در زمینه تحقیق و توسعه و تولید تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی فعالیت می کند، تاکنون نمونه های اولیه بالابر بیمار و صندلی های پوشیدنی بیماران تولید شده است که واحد مذکور در خصوص صندلی های پوشیدنی بیمار اقدام به ثبت بین المللی اختراع خود نیز کرده است.

مدیر یک شرکت دارویی دیگر که واحد تحقیقات و امور آزمایشگاهی خود را در این مرکز مستقر کرده است، در خصوص فعالیت های این شرکت می گوید: برنامه اولیه شرکت ما تحقیق و پژوهش بر روی تولید دو نوع دارو بوده است که در یک مورد تست بالینی آن انجام شده و گزارش لازم جهت اخذ تاییدیه به سازمان غذا و دارو نیز ارسال شده است و در مورد داروی دوم هم این دارو مراحل تحقیق و تولید اولیه را سپری کرده و در مرحله تست بالینی است.

یکی دیگر از شرکت های نانو شیمی که در این مرکز در حال فعالیت تحقیقاتی است در زمینه تولید مواد اولیه آرایشی بهداشتی، کیتوسان (14 نوع محصول و زیرشاخه)، هیدروکسی آپاستیک(ماده اولیه سرامیک ارتوپدی)، منوکلرواستیک اسید و میکروآلکسا فعالیت می کند.

کارشناس یکی دیگر از واحدهای فناورِ مستقر در این مرکز که در زمینه تولید دوربین های تحت شبکه ایرانی فعالیت می کند، در تشریح فعالیت ها و دستاوردهای این واحد گفت: عمده قطعات این دوربین ها تولید داخل است و دوربین های ساخته شده در این مرکز با تمامی برنامه های نرم افزاری موجود همخوانی داشته و قابل رقابت با نمونه های خارجی می باشند. وی با بیان این نکته که قسمت عمده کارهای مربوط به ساخت قطعات، طراحی مدار و برنامه نویسی در همین مرکز انجام می شود، مشکل اصلی این حوزه را کمبود قطعات و ملزومات اولیه ذکر کرد.

دکتر خالدی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، در پایان این بازدید ضمن آرزوی توفیق برای تمامی تلاش گران عرصه علم و دانشِ کشور، به معاونین ستادی این واحد دانشگاهی توصیه کرد که باید مرکز رشد در خور این واحد دانشگاهی باشد و امیدواریم با مسئولیت آقای دکتر جهرمی ، این جوان خلاق و جهادگر در کارهای علمی و فناوری با رویکرد و توجه به برنامه علمی تحولی اساسی صورت گیرد، فرصت خدمت به نظام جمهوری اسلامی را باید قدر بدانیم و با ابتکار و خلاقیت و دانش روز اقدامات مهم و ماندگاری را رقم بزنیم.

کد خبر: 989975

وب گردی

وب گردی