افتتاح میز توسعه دریا در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال

میز توسعه دریا با حضور کارشناسانی از سازمان صنایع دریایی، رئیس و معاونین ستادی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال ومسئولین و مدیران گروه‌های آموزشی دانشکده علوم و فنون دریایی در این دانشکده افتتاح شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، دکتر حمیدرضا خالدی، رئیس این واحد دانشگاهی، در این مراسم با ارائه توضیحاتی در مورد اهمیت این میز، لزوم مغتنم شمردن این فرصت و اهتمام جدی استادان، دانشجویان و سایر پژوهشگران این حوزه را یادآوری کرد و گفت: ما امیدواریم در این حوزه نیز همچون حوزه پدافند غیرعامل، تجربیات موفقی از کار گروهی را در واحد تهران شمال رقم بزنیم.

در ادامه دکتر کامران لاری؛ مدیر گروه‌های آموزشی فیزیک دریا، بیولوژی دریا و مهندسی سیستم های انرژی، ضمن تشکر از زحمات و حمایت های دکتر حمیدرضا خالدی؛ رئیس واحد تهران شمال، دکتر فرزاد طرهانی؛ دبیر برنامه های علمی استان تهران و دکتر ابوالقاسم شرایعی؛ دبیر میز توسعه دریا، در تشریح کارکرد و فعالیت های این میز علمی، گفت: اخیرا دبیرخانه برنامه های علمی دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران مقرر کرده است تا به صورت جدی در پژوهش های حوزه توسعه دریا ورود پیدا کند. وی افزود: با توجه به اینکه دانشکده علوم و فنون دریایی واحد تهران شمال از قدیمی ترین دانشکده های کشور در این حوزه بوده و از ظرفیت بالای علمی و پژوهشی در حوزه علوم دریایی برخوردار است، مسئولیت این میز به واحد تهران شمال واگذار شده است. وی با اعلام این مطلب که واحدهای استان های گیلان، گلستان، مازندران، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، خوزستان، قزوین و علوم و تحقیقات تهران نیز در این حوزه فعالیت دارند، گفت: واحد تهران شمال در این طرح در حوزه های «آب و نیرو از دریا» و «پیشرانه های دریایی» مجری مستقیم و در سایر حوزه ها به عنوان همکار فعالیت می کند.

این استاد واحد تهران شمال، در توضیح فعالیت های صورت گرفته این واحد دانشگاهی در حوزه توسعه دریا با بیان این نکته که کتابچه نظامنامه موضوعی در حوزه «آب و نیرو از دریا» توسط واحد تهران شمال تدوین شده و در اختیار سایر واحدهای همکار قرار گرفته است تا آنها نیز بر مبنای آن و با یک رویکرد واحد، مبادرت به تدوین نظامنامه های مربوط به حوزه های خود نمایند، گفت: نظامنامه موضوعی در حوزه «پیشرانه های دریایی» نیز در حال تدوین بوده و به زودی نهایی می شود.

وی افزود: غیر از این دو مورد، سیزده نظام موضوعات دیگر در حوزه توسعه دریا وجود دارد که عبارتند از: توسعه مواد پیشرفته، رباتیک دریایی شبکه تبادل و ارتباطات دریایی، طراحی و مدل سازی شناورها ابزار دقیق و تجهیزات اندازه گیری، سازه های دریایی و فناوری های مبتنی بر چرخه عمر، فناوری های زیرسطحی، زیست فناوری دریا، توسعه سواحل و جزایر، دریانوردی و فعالیت های کشتیرانی، محیط زیست و سلامت دریاها و تالاب ها، علوم جوی و اقیانوس شناسی، صنایع شیلات، مدیریت و حقوق و اقتصاد دریا.

دکتر لاری در پایان گفت: ان شاءالله کتابچه نظام موضوعی تمامی پانزده حوزه علوم دریایی زیر نظر میز توسعه دریا که امروز در واحد تهران شمال افتتاح شد، تدوین خواهد شد تا از طریق بارگذاری در سامانه پایش (پایش: پژوهش اثربخش یکپارچه شبکه ای) تمامی پایان نامه ها و پژوهش های این حوزه هدفمند گردد. وی اظهار امیدواری کرد که ان شاءالله فعالیت این میز و مجموعه همکاران هیات علمی، دانشجویان و سایر پژوهشگران عزیز در دانشکده علوم و فنون دریایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، منجر به افزایش توانمندی ها و توسعه کشور در حوزه علوم دریایی شود.

کد خبر: 989978

وب گردی

وب گردی