استفاده 4 میلیون دانشجو و  2 هزار دانشگاه از تسهیلات صندوق رفاه

صندوق رفاه دانشجویان در سال های نخست شروع فعالیت سه نوع خدمت اعم از پرداخت وام تحصیلی،مسکن و ازدواج به دانشجویان ارایه کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، صندوق رفاه دانشجویان در سال های نخستین شروع فعالیت سه نوع خدمت اعم از پرداخت وام تحصیلی،مسکن و ازدواج به دانشجویان ارایه کرده است.گذر زمان و افزایش پلکانی دانشگاه ها منجر به افزایش تعداد دانشجویان و تغییر در نیاز های جامعه دانشجویی شد و در حال حاضر بیش از دو هزار دانشگاه و مراکز آموزش عالی و 4 میلیون و پانصد هزار دانشجو متقاضی استفاده از تسهیلات معیشتی، تحصیلی و رفاهی هستند.

این تغییرات در شرایط و نیاز جامعه هدف سازمان را ناگزیر به همسان سازی خدمات با تغییرات مزبور کرده است تا بتواند با منابع در اختیار و محدودیت های پیش رو بخش زیادی از جامعه دانشجویی کشور را تحت پوشش قرار دهد.

از جمله اقداماتی که صندوق رفاه دانشجویان انجام داده است تعامل موثر با دولت و مجلس و ارایه طرح های توجیهی به منظور ایجاد ظرفیت در قوانین و مقررات حاکم بر کشور است.

قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور

1_ تبصره ۴ ماده یک قانون مبنی مبنی بر الزامی نبودن رعایت قوانین و مقررات عمومی و تبعیت از آیین نامه ها و مصوبات هیات امنا

2_ بند «۲» تبصره ۷ ماده یک قانون مبنی بر حمایت از دانشجویان از طریق پرداخت تسهیلات بلندمدت قرض الحسنه

3_ ماده ۶۳ قانون مبنی بر افزایش منابع صندوق از محل فروش امکانات و اموال قابل واگذاری وزارت علوم، دستگاههای تابعه و دانشگاهها

قانون برنامه ششم توسعه کشور

1_ بند «ت» ماده ۶۵ قانون مبنی بر تحول در نظام اقتصاد آموزش عالی، هدفمندی یارانه های غذای دانشجویی و بهبود شرایط و امکانات دانشجویی

2_ بند «پ» ماده ۱۰۳ قانون مبنی تامین سرای دانشجویی متاهلی با اختصاص اعتبارات عمرانی از سوی دولت

قوانین بودجه

1_ تنفیذ بند «ج» تبصره ۹ قانون مبنی بر کمک تلقی شدن وجوه اداره شده پرداختی بابت وام شهریه در سالهای ۸۵ تا ۹۶ به عنوان افزایش منابع مالی صندوق جهت پرداخت مجدد وام دانشجویی.

2_ الحاق بند «د» تبصره ۹ قانون مبنی بر پرداخت مازاد هزینه تحصیلی دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در قالب وام دانشجویی.

3_ بند «الف» تبصره ۹ مبنی بر پرداخت یارانه سود و کارمزد تسهیلات دریافتی دانشگاه ها و موسسه های آموزشی و پژوهشی و پارک های علم و فناوری از بانک های عامل بابت احداث و تکمیل سراهای دانشجویی

4_ حذف بند «ب» تبصره ۹ قانون که منجر به استمرار سالیانه هزار میلیارد ریال از منابع بازپرداخت وام شهریه دانشجویی در قالب درآمد اختصاصی می گردد.

انتهای پیام/

کد خبر: 989995

وب گردی

وب گردی