مجموعه شعر و داستان «سلام سردار» منتشر شد

کتاب «مجموعه شعر سلام سردار» شانزدهمین همایش ادبی سوختگان وصل، تجلیل از سردار پر افتخار اسلام و مجاهد فی سبیل الله حاج قاسم سلیمانی به کوشش سعید حدادیان و فاطمه نانی زاد توسط سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی به سفارش معاونت فرهنگی و دانشجویی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز،از دستاوردهای عالی شعر پارسی که آرمان های انقلاب اسلامی ایران دیگر بار و به طور کامل به رخ کشیده، رهایی شعر از مدخ و مدخله است. شعر انقلاب، از نخست دانش مایه بوده است و در هر دوری از ادوار تاریخی شعر پارسی، آن گه که شعر از دربار شاه به درگه الله روی آورده، برومند شده است. عزت فردوسی و ناصرخسرو قبادیانی و شور شعر مولوی همه و همه از چشم انداز رعایت همین دقیقه معنی می یابد که اینان قیمتی در لفظ دری را پاس داشته اند و سرسپرده دولت عشق بوده اند.

شعرهای این مجموعه در راستای سپاس از شهید زنده جهاد مقاومت است. سلام بر همه سرداران و نه مدح آن ها که همه مجاهدت آن جان های شیفته، گریز از مدح و مداهنه با خودپسندی و خودخواهی است. بیشتر اشعار این مجموعه از هر بحر و در هر وزن، حماسی است ، حماسه ای سرشار از ایمان و اعتقاد که شکست را باور ندارد.

نام سردار در این شعرها، نشانه ای است روشن از روزهای رویان زندگی ایرانی مسلمانی که خواسته و می خواهد خویش را و سرزمین خویش را خداگونه بشناسد و پاس بدارد.

این مجموعه شعر شامل اشعاری چون غزل، قصیده، رباعی، ترانه، نیمایی و سپید از شاعرانی چون اسماعیل امینی، زهرا بشری موحد، حسین صیامی، علیرضا قزوه، میلاد عرفان پور، جواد اسلامی و... است.

در بخشی از قصیده ای به نام آیات فتح از میلاد عرفان پور می خوانیم:

زمان! به هوش آ، زمین! خبر دار

که صبح برخاست، صبح دیدار

چه صبح نابی! چه آفتابی!

چقدر روشن، چقدر سرشار

قسم به والشمس های قرآن

قسم به فانوس های بیدار

قسم به از بند خویش رستن

قسم به مردان خویشتن دار

چه فرق دارد دمشق و صنعا

عراق و ایران یکی است پیکار

بلند بادا همیشه نامت

سرت سلامت سلام سردار

گفتنی است، سلسله همایش های ادبی سوختگان وصل از سال 1380 تاکنون با محوریت ادبیات دفاع مقدس توسط دفتر ادبیات و هنر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران برگزار شده است که کتاب شعر سلام سردار، ماحصل اشغار رسیده به همایش مذکور است.

کتاب «مجموعه شعر سلام سردار» شانزدهمین همایش ادبی سوختگان وصل تجلیل از سردار پر افتخار اسلام و مجاهد فی سبیل الله حاج قاسم سلیمانی به کوشش سعید حدادیان و فاطمه نانی زاد توسط سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی به سفارش معاونت فرهنگی و دانشجویی منتشر شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 989998

وب گردی

وب گردی