استارتاپ، زمینه‌ای برای توسعه امور پژوهشی است

معاون پژوهشی واحد علوم تحقیقات گفت: قرار است کلیه پایان نامه ها را در قالب نظام موضوعات به صورت هدفمند مدیریت کنیم و این پیش رویداد استارت‌آپی زمینه ای برای توسعه امور پژوهشی و کارآفرینی است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز نخستین پیش رویداد استارت‌آپی به مناسبت هفته پژوهش با حضور دکتر فاطمه فراهانی عزیز آبادی معاون پژوهشی واحد علوم و تحقیقات به همراه جمعی از کارآفرینان کشور در ساختمان ابن سینا علوم و تحقیقات برگزار شد.
معاون پژوهشی واحد علوم و تحقیقات در این مراسم گفت: پژوهش و تحقیق یک اتفاق ناگهانی نیست، یک رویداد هدفمند است که باید به حل مسئله منتهی شود؛ بنابراین اگر مشکلی در پژوهش هست باید ببینیم در کدام قسمت پژوهش وجود دارد.
وی افزود: ارزیابی‌هایی که در امر پژوهش صورت گرفته نشان دهنده عدم توانایی بسیاری از پژوهش‌ها در سراسر دنیا برای حل مسائل است.
فراهانی تاکید کرد: سیاست های جدید در سراسر دنیا تغییر جدی در جهت سیستم آموزشی به پژوهشی است که منجر به تولید علم شود و اگر به سمتی برویم که میل به پژوهش را در همه سطوح ایجاد کنیم قطعا پژوهش به حل مسائل کشور کمک می کند.
او ادامه داد: رهبری با توجه به اهمیت پژوهش تاکید بر شکل گیری اجتهاد علمی بر پابه قدرت و جرئت علمی دارند که هر ملتی که جرئت بیشتری داشته در همه سطوح قدرت بیشتری را کسب کرده؛ اما مهم است که یک ملت با توجه به نیازها و توانمندی های خود هدف گذاری کند تا به پیشرفت و تعالی برسد.
فراهانی تأکید کرد: استارت‌آپ ها با هدف فعالیت‌های پژوهشی بر مبنای حل مسئله برگزار می شود و در واحد علوم تحقیقات مجموعه ای از سرمایه های مختلف چون هیات علمی کارآمد و دانشجویان با انگیزه داریم از طرفی منابع مادی خوبی چون آرمایشگاه ها و مراکز اسناد علمی داریم که فرصت های خوبی را برای دانشجویان ما ایجاد کرده تا در مسیر پژوهش قدم بردارند.
او خاطر نشان کرد: قرار است کلیه پایان نامه ها را در قالب نظام موضوعات به صورت هدفمند مدیریت کنیم و این پیش رویداد استارتاپی زمینه ای برای توسعه امور پژوهشی و کارآفرینی است.

دکتر نظری متخصص کار آفرینی در ادامه این مراسم گفت: اکوسیستم کارآفرینی در حال حاضر در ایران وجود ندارد؛ اما کلیه احزاب مرتبط با آن را داریم؛ همچنین کاری که در دانشگاه انجام می دهیم منجر به ارزش ذاتی می شود؛ اما بازار و تجارت مبتنی بر ارزش ظاهری است چیزی که در دانشگاه ارزش دارد در بازار هم باید ارزش داشته باشد.

نظری تاکید کرد: هیچ کشوری در دنیا دارای مزیت رقابتی نیست. باید در دانشگاه ها برنامه ریزی شود که شرکت های دانش بنیان به کدام سمت بروند تا موفق‌تر باشند.

کد خبر: 990021

وب گردی

وب گردی