مسعودی: استارت‌آپ‌های واحد علوم تحقیقات با ایجاد یک شتاب‌دهنده توسعه می یابند

سرپرست واحد علوم تحقیقات گفت: با ایجاد یک شتاب‌دهنده تا آخر سال بحث‌های استارت‌آپی را گسترش خواهیم داد تا خروجی مناسبی به‌صورت شرکت های دانش بنیان و کارآفرین داشته باشیم و به سمت دانشگاهی کارآفرین و هدفمند حرکت کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز نخستین پیش رویداد استارت‌آپی به مناسبت هفته پژوهش با حضور دکتر فاطمه فراهانی عزیز آبادی معاون پژوهشی واحد علوم و تحقیقات و دکتر مسعودی سرپرست واحد علوم و تحقیقات به همراه جمعی از کارآفرینان کشور در ساختمان ابن سینا علوم و تحقیقات برگزار شد.

دکتر مسعودی سرپرست واحد علوم و تخقیقات در این مراسم گفت: ماموریت دانشگاه علاوه بر پژوهش باید حول کارآفرینی باشد و خلق ثروت و اشتغال ماموریت یک دانشگاه بوده که بحث‌های استارت‌آپی حلقه اتصال این امر است.
وی افزود: باید در بحث ترویج کارآفرینی فعالیت جدی داشته باشیم که ماموریتی مهم برای پرورش خلاقیت دانشجویان توسط دانشگاه است تا منجر به خلق شرکت های دانش بنیان شود.
مسعودی یادآور شد: با ایجاد یک شتاب‌دهنده تا آخر سال بحث های استارت‌آپی را گسترش خواهیم داد تا خروجی مناسبی به صورت شرکت های دانش بنیان و کارآفرین داشته باشیم تا به سمت یک دانشگاه کارآفرین و هدفمند حرکت کنیم.

در ادامه ترابی مدیرعامل شرکت پردیس مهر گفت: بدنه استارت‌آپ ها فنی است و امروز بحث مارکت بسیار مهم است که آیا بازاری برای یک ایده وجود دارد یا خیر.
وی افزود: تولید یک اپلیکیشن و بازی می تواند در حوزه های مختلف باشد؛ اما باید مطالعات اولیه در آن زمینه انجام شود که آیا این محصول نهایی می تواند بازار خوبی داشته باشد پس فقط یک ایده خوب کافی نیست باید مجموعه عوامل برای تحقق یافتن و به بازار عرضه شدن یک ایده وجود داشته باشد.

وی متذکر شد: امروز با راه اندازی سامانه های پیشرفته حتی در گرفتن نوبت برای بیماران در شهرستان ها شرایطی ایجاد شده که بسیاری از مشکلات مربوط به این امر را رفع کرده و این یک دستاورد بزرگ برای این ایده های کاربردی و خلاقانه محسوب می شود که ثمرات بسیاری دارد.

ترابی تاکید کرد: شکل گیری مدرسه کسب و کار، یکی از ضرورت های حوزه استارت‌آپی است که باعث می شود با بازار و نیاز موجود در آن آشنا شویم و همه این موارد در سایه حرکت در امور پژوهشی و کمک دست اندرکاران پژوهشی محقق خواهد شد.

ادامه دارد.

کد خبر: 990032

وب گردی

وب گردی