تغییر نگرش و فرهنگ‎سازی، نخستین گام حمایت از پژوهش است

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، نخستین گام در زمینه حمایت از پژوهش و توسعه را فرهنگ‎سازی و تغییر نگرش نسبت به این مبحث عنوان کرد.

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، رامین حاتمی با اشاره به جایگاه و اهمیت پژوهش در توسعه گفت: در ایران، صنعت نفت با توجه به قدمت خود در حوزه علم و فناوری پیشگام بوده است و امروز در مسیر اقتصاد مقاومتی و جلوگیری از خام‎فروشی باید شرایط بهتری را در این صنعت برای تولید علم و فناوری فراهم کنیم.

وی افزود: برای رسیدن به این جایگاه در گام نخست باید فرهنگ‎سازی شود و نگرش‎ها به پژوهش و توسعه تغییر یابد و فعالیت‎ها و تحقیقات این حوزه از دید هزینه‎بر خارج شود.

به گفته وی، به پژوهش باید به دید سرمایه‎گذاری سودمند که نتایج آن سبب پیشرفت می‌شود، نگریسته شود.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، ارتباط موثر و سازنده صنعت نفت با مراکز دانشگاهی، شرکت‎های دانش‎بنیان و تحقیقات علمی و صنعتی را از الزمات ضروری توسعه هر کشوری عنوان و تصریح کرد: امروزه رسیدن به توسعه پایدار نیازمند همکاری مؤثر و سازنده صنعت و دانشگاه است.

صنعت باید پشتیبان دانشگاه باشد و حاصل این فرآیند و همکاری در قالب پژوهش و فناوری خود را نشان می‎دهد.

به گفته وی، با توجه به ظرفیت بالای صنعت نفت، همکاری با دانشگاه، منافع طولانی مدت مادی و معنوی برای کشور ایجاد می‎کند.

حاتمی همچنین از قالب جدید زیرسایت پژوهش و توسعه شرکت نفت مناطق مرکزی ایران که با همکاری اداره پژوهش و توسعه، اداره فناوری اطلاعات و روابط عمومی این شرکت راه‎اندازی شده است، رونمایی کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 990034

وب گردی

وب گردی