رتبه‌های برتر المپیاد علمی کشور بدون آزمون در مقطع ارشد پذیرش می شوند

معاون فنی و آماری سازمان سنجش گفت: رتبه اول تا پانزدهم المپیاد علمی و دانشجویی کشور بدون شرکت در آزمون کارشناسی ارشد، در مقطع ارشد پذیرفته خواهند شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مراسم تقدیر از نفرات برتر بیست و سومین دوره المپیاد علمی دانشجویی کشور با حضور وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش آموزش کشور ظهر امروز در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.
دکتر محمدتقی احمدی رئیس دانشگاه تربیت مدرس گفت: دانشگاه تربیت مدرس از نظر انتشارات علمی رده دوم علمی را میان دانشگاه‌های جامع کشور به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: ما میزبان دانشجویان المپیادی بودیم، برخی ادامه تحصیل در دانشگاه را برگزیده و افتخارات جهانی برای ما داشته‌اند.

رئیس دانشگاه تربیت مدرس گفت: امیدواریم بتوانیم از دانشجویان حمایت کنیم، دانشگاه تربیت مدرس در مقاطع تحصیلات تکمیلی آمادگی خدمت در زمینه تعیین رشته را دارد.
ناصر جمالی معاون فنی و آماری سازمان سنجش در ادامه گفت: اولین دوره المپیاد دانشجویی در سال 75 برگزار شد و بیست و سه دوره برگزار شد، اولین دوره با 6 رشته شروع شد امروز با 23 رشته در حال برگزاری است. طی سال های مختلف تغییر و تحولاتی در زمینه حمایت و برگزاری این المپیاد رخ داده است.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبه شورای انقلاب فرهنگی، سازمان سنجش موظف است المپیاد های ملی و دانشجویی را برگزار کند.

معاون فنی و آماری سازمان سنجش با اشاره به اهداف المپیادهای علمی دانشجویی، گفت: شناسایی و معرفی استعداد‌های برتر، تشویق و ماندگاری دانشجویان برای ادامه تحصیل و حمایت مادی و معنوی از آنان از جمله اهداف المپیادهاست.
امسال سه رشته شامل روانشناسی، مهندسی صنایع به صورت کامل و رشته بین رشته ای علوم فناوری و مهندسی بافت به رشته های المپیاد اضافه شده اند.

وی در زمینه شیوه برگزاری المپیاد در دوره بیست سوم گفت: داوطلبان می توانستند از طریق شرکت در آزمون کارشناسی ارشد شرکت کنند که تعداد آن 307 هزار و 355 نفر بودند که 377 نفر برگزیده شدند. همچنین داوطلبان می توانستند از طریق انتخاب برگزیدگان هر دانشگاه و معرفی به منطقه مربوط در این المپیاد شرکت کنند که بیش از 981 نفر در آن شرکت کرده و بیش از 800 نفر به سازمان سنجش معرفی شدند. اواخر تیرماه 979 نفر در مرحله نهایی المپیاد به رقابت پرداختند، 95 دانشگاه حداقل یک دانشجوی برتر را در این المپیاد داشتند. شورای المپیاد 79 نفر مدال دریافت کردند.

وی اظهار داشت: رتبه اول توسط دانشگاه شریف با 3 مدال طلا، 8 مدال نقره و 3 مدال برنز جمعا با 14 مدال و پس از آن دانشگاه تهران و فردوسی مشهد قرار داشتند.

جمالی بیان کرد: رتبه اول تا 15 این المپیاد بدون شرکت در آزمون ارشد در مقطع ارشد پذیرفته خواهند شد. نفرات اول تا پانزدهم این المپیاد می توانند در مصاحبه دکتری امتیازاتی داشته باشند.

کد خبر: 990043

وب گردی

وب گردی