تهیه آنتی بیوتیک از زهر زنبور سرخ

محققان دانشگاه «MIT» توانستند از زهر زنبور سرخ آنتی بیوتیک تهیه کنند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز و به نقل از « www.gercekbilim.com»، زنبورهای سرخ حشراتی واقعا خطرناک هستند. آنها علاوه بر اینکه روحیه تهاجمی دارند دارای زهری کشنده نیز هستند.

این زهر نه تنها برای انسان بلکه برای باکتری ها نیز کشنده است. دانشمندان قصد داشتند تا از این زهر برای تهیه آنتی بیوتیکی که برای انسان‌ها خطرناک نباشد؛ ولی بتواند باکتری ها را از بین ببرد استفاده کنند. سرانجام آنها توانستند با موفقیت این آنتی بیوتیک را روی موش های آزمایشگاهی تست کنند.

« سزار دلا فونته نونز» از مرکز میکروبیولوژی و ایمونولوژی دانشگاه « MIT» اعلام کرد: «ما توانستیم این مولکول های سمی را برای درمان بیماریهای عفونی تغییر بدهیم. با تجزیه و تحلیل این ماده می توانیم ساختار آنرا برای مبارزه با بیماریها مجددا طراحی کنیم.»

بر اساس تحقیقات انجام شده روی زنیور سرخ آمریکایی، این زنبور دارای نوع خاصی از پپتید به نام « Polybia paulista » است. قبلا تحقیقاتی در زمینه درمان سرطان با این ماده صورت گرفته بود.

پـِپتید (Peptide از واژهٔ یونانی πεπτίδια به معنی: گواردنی کوچک، گوارَک) بسپار (پلیمر)های کوچکی هستند که از به هم پیوستن اسیدهای آمینه با ترتیب مشخصی و با پیوند پپتیدی تشکیل شده‌اند.

هر سال بر تعداد افرادی که بر اثر مقاوم شدن باکتری‌ها در برابر آنتی بیوتیک‌ها جان خود را از دست می دهند افزوده می شود. برای غلبه بر ابر میکروب های مقاوم برابر آنتی بیوتیک‌ها به داروها و راه های جدیدی برای مقابله با آنها نیاز است و دانشمندان امیدوارند با این کشف جدید از تعداد افرادی که جانشان را بر اثر مقاوم شدن باکتری‌ها در برابر آنتی بیوتیک‌ها از دست می دهند بکاهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 990066

وب گردی

وب گردی