برای برون‌رفت از مشکلات اقتصادی باید مسئولیت‌ها به بخش خصوصی واگذار شود

نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان، نشست تخصصی پروژه نفوذ را با شرکت مدیران گروه‌های معارف اسلامی دانشگاه‌های استان اصفهان در محل سالن اجلاس نهاد برگزار نمود.

به گزارش ایسکانیوز، سخنران ویژه این نشست، محسن کوهکن، نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی بود که در سخنانی گفت: « غرب و آمریکا در پروژه نفوذ، سعی در ناکارآمد نشان دادن نظام و ایجاد گسست بین جامعه و حکومت دارند. اوج پروژه نفوذ، جنگ تحمیلی بود که وقتی در جنگ به نتیجه نرسیدند، پروژه تحریم‌های اقتصادی، دارویی و راهکارهای دیگر را در پیش گرفتند. در این اواخر پسا‌برجام می‌توانست پروژه نفوذ غربی‌ها را در کشور گسترش دهد که نتیجه غفلت ما از تحرکات دشمنان بود. امروزه پروژه نفوذ در تصمیم‌سازی‌های کلان نیز رخنه کرده است. از طرفی خود ما نیز با انجام تبلیغاتی واهی، توقعات غیرمنطقی را برای مردم به وجود آوردیم، شعار کوچک شدن دولت را داریم، اما اتفاق نیفتاد. وقتی بدنه دولت بزرگ و پرهزینه شد، برنامه‌های خدماتی و رفاهی پیش نخواهند رفت. سطح مطالبات مردم را بالا می‌بریم و به آنها دامن می‌زنیم، در حالی که برای تحقق آن‌ها ارقام بسیار زیادی نیاز است. »

کوهکن در پایان خاطرنشان کرد: « برای برون رفت از مشکلات اقتصادی باید بار دولت سبک و مسئولیت‌ها به بخش خصوصی واگذار شود. برای جلوگیری از پیشرفت پروژه نفوذ باید با تغییر ساختار اداری، اجازه تعویض حل مشکلات مردم را به استان‌ها و شهرها واگذار نماییم. در اصلاح ساختارهای غلط نیز با کارشناسان نفوذی روبرو هستیم، به نحوی که پروژه نفوذ در ساختار تصمیم‌سازی کشور نهادینه شده است. بکوشیم تا از فرار سرمایه‌گذاری‌ها جلوگیری کنیم و با تقسیم امکانات کشور بخشی از مطالبات ایجاد شده را تأمین نماییم. »

حجه‌الاسلام عباسعلی حیدری، مسئول نهاد رهبری استان نیز بیان داشت: « شکست‌های پی‌ در پی استکبار جهانی و ایادی منطقه‌ای آنان، موجب شده است که غرب برای شناخت هر چه بیشتر پتانسیل‌های موجود در کشور، پروژه نفوذ را کلید بزند و بکوشد تا دایره نفوذ خود را بیشتر از پیش نماید.»

حیدری تصریح کرد: « در این پروسه کشورهای غربی و در رأس آنها آمریکا، می‌کوشند تا با ایجاد فشارهای همه جانبه و از جمله فشار اقتصادی و سیاسی، کشورمان را مجبور به تسلیم در مقابل مطامع و دست‌اندازی‌های خود نمایند، اما فراموش کرده‌اند که ایران اسلامی با برخورداری از روحیه و فرهنگ ایثار و شهادت در برابر هیچ قدرتی جز قدرت خداوند، سر فرود نخواهند آورد.»

کد خبر: 990069

وب گردی

وب گردی