شکوفایی و پیشرفت حاصل نمی شود مگر با تلاش محققین و پژوهشگران

وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات با انتشار پیامی، روز پژوهش را به دانش پژوهان و فرهیختگان عرصه دانش تبریک گفت و از کوشش همه پژوهشگران و محققان کشور به ویژه فعالان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تشکر و قدردانی کرد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به مناسبت روز پژوهش پیام تبریکی صادر کرد.

در متن این پیام آمده است:

شکوفایی و پیشرفت حاصل نمی شود مگر با تلاش محققین و پژوهشگران؛ مجموع این تلاش ها که به عمل می آید، دستاوردی می شود که به استقلال جوامع ختم می شود و آن جا که استقلال است، آرامش خیال است و دست بالاتر.

ما نیز از این قانون مستثنا نیستیم. تولید و خودکفایی از ریشه پژوهش جان می گیرد و تنگنای تحریم، ما را بیشتر بر این نکته واقف می کند که راهی جز ایستادن بر پای همت خویش نداریم. این نمی شود مگر به دست توانمند نخبگان و دانشمندان وطن که به حمدالله با صلابت و پرشکوه در جریان است، نباید فراموش کرد که در پژوهش نیز باید خرد جمعی و آرا جمیع محققان در مراکز علمی و پژوهشی کشور را مدنظر قرار دهیم و یکدیگر را در جست‎وجو و حاصل جست‎وجوی خود شریک کنیم.

اما آن‎چه در نهایت مهم است تجاری سازی علم و تولید ثروت از یافته های پژوهشی است. کاربردپذیری پژوهش و رفع نیاز جامعه است که از طریق ارتباط با مراکز تولیدی صنعت و خدمات، میسر می شود و از اقدامات موثر نهادهای وابسته به پژوهش و فناوری، از جمله وزارت ارتباطات به شمار می رود. ایجاد امکانات و راه کارهایی برای تبدیل ایده و یا فناوری های نوین به محصولات دانش بنیان و بومی از تکالیف پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات است که امید می رود با مدیریت پژوهش فضا را برای مشارکت و هم افزایی سایر پژوهشگران ایرانی را فراهم آورد.

امید است که مدیران و برنامه ریزان نیز برنامه خود را بر پایه مستندات علمی و پژوهشی پیش برند و تصمیمات خود را شفاف با مردم بیان کنند و نظرات آنها را به کار گیرند.

در این فرصت ضمن گرامی داشت هفته پژوهش و تبریک آن به همه دانش پژوهان و فرهیختگان عرصه دانش، از کوشش همه پژوهشگران و محققان کشور به ویژه فعالان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، تقدیر و تشکر می نمایم.

انتهای پیام/

کد خبر: 990072

وب گردی

وب گردی