مراکز رشد خلاقیت  بسیج دانشجویی، از نخبگان حمایت می کنند

مسئول اسبق علمی بسیج دانشجویی دانشگاه های تهران گفت: مرکز رشد بسیج دانشجویی در ایجاد هسته های مطالبه گری دانشجویی، ایجاد اشتغال، حمایت از ایده پردازان، طرح های پژوهشی و پرورش خلاقیت دانشجویان بسیار اثرگذار است.

محمد فروهر مسئول اسبق علمی بسیج دانشجویی دانشگاه های تهران بزرگ در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به ظرفیت بالای دانشجویان و اساتید نخبه در سطح کشور گفت: بسیج دانشجویی با همکاری بسیج علمی طرح بانک نخبگان بسیجی کشور را اجرایی کرد. در این بانک اطلاعاتی، نخبگان بسیجی ایده پرداز و نخبه پرور شناسایی و مورد حمایت قرار می گیرند.

فروهر افزود: در قالب بانک نخبگان هسته های علمی و مطالعه گری را تشکیل دادیم که منتهی به ایده پردازی فکری، خلاقیت کسب و کار و کارآفرینانه است.

مسئول اسبق علمی بسیج دانشجویی دانشگاه های تهران بزرگ تصریح کرد: در قالب این طرح توانستیم با صنعت دفاعی، صنعت دارویی، زیست فناوری و مترجمان دفاعی همکاری خوب داشته باشیم که زمینه برای جذب و ایجاد اشتغال دانشجویان نخبه در این صنایع فراهم گردید.

وی با ابراز خرسندی از راه اندازی مجدد مراکز «رشد خلاقیت» بسیج دانشجویی، گفت: مراکز رشد بسیج دانشجویی در ایجاد هسته های مطالبه گری دانشجویی، ایجاد اشتغال، حمایت از ایده پردازان و طرح های پژوهشی و پرورش خلاقیت دانشجویان در راستای اهداف علمی بسیار حائز اهمیت است.

فروهر افزود: متاسفانه طی سال های گذشته همکاری روسای دانشگاه ها با این مراکز مساعد نبوده است، دانشگاه ها تمایل به معرفی دانشجویان نخبه نداشتند و بسیاری از دانشجویان آگاهی لازم از حمایت این مراکز از طرح های پژوهشی خود را نمی دانستند. البته با ورورد دکتر ولایتی و دکتر طهرانچی این مشکلات و عدم هماهنگی ها در دانشگاه های آزاد اسلامی به حداقل رسید.

این فعال عرصه پژوهش بیان کرد: طی سال 96 و 97 دانشجویان دانشگاه های آزاد اسلامی عضو این مراکز توانستند در زمینه های دارویی، ژن درمانی برای بیماران دچار نقص ژنتیکی و صنایع کشاورزی پژوهش هایی با استانداردهای بین المللی انجام دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 990076

وب گردی

وب گردی