جلیلی: شهدای هسته ای اجازه توقف پژوهش در کشور را ندادند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تقارن سالگرد شهادت شهید احمدی روشن با هفته پژوهش از آن جهت اهمیت دارد که شهدای هسته ای اشخاصی بودند که اجازه ندادند پژوهش در کشور متوقف شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، عصر امروز مراسم افتتاحیه کنگره ملی مصطفای شهید، با گفتمان جوان مومن انقلابی به مناسبت هشتمین سالگرد شهید مصطفی احمدی روشن در دانشگاه شریف برگزار شد.

در این مراسم سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تشکر از دانشگاه شریف به منظور برگزاری آیین بزرگداشت شهید احمدی روشن اظهار داشت: تقارن سالگرد شهادت شهید احمدی روشن با هفته پژوهش از آن جهت اهمیت دارد که شهدای هسته ای اشخاصی بودند که اجازه ندادند پژوهش در کشور متوقف شود.

وی افزود: شهدای هسته ای بر مبنای تمامی باورهایشان اتفاقات خوبی را برای کشور به ارمغان آوردند و این باور را داشتند که رمز پیشرفت کشور داشتن حق پژوهش است؛ شهدای هسته ای معتقد بودند که پیشرفت با ایمان و عمل حاصل می شود.

جلیلی تصریح کرد: دشمنان انقلاب اسلامی به همین دلیل بود که شهدای هسته ای را هدف قرار دادند و متاسفانه کسانی که ادعای روشنفکری دارند ادعا می کنند که ما باید قواعد و موازین پژوهش را در کشور مشخص کنیم. کسانی که امروز در کشور شعار پیشرفت می‌دهند باید پاسخ دهند که موانع برای پیشرفت کشور از سوی دشمنان اعمال شده است یا خیر.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: دشمنان با تمام توان در مسیر پیشرفت کشور ایستاده اند تا مانع تحقیق و پژوهش در کشور شوند؛ اما در مقابل آنها مردانی با شجاعت ایستادند که اجازه دخالت آنها در امور پژوهشی کشور را ندارند.

جلیلی اذعان داشت: شهدای هسته ای کشور ما از این جهت بزرگ هستند که معتقد بودند غرب مرکز عالم نیست؛ یکی از اقدامات مطلوبی که دانشگاه های کشور باید انجام می دادند مسئله برجام خوانی بود فرجامی که بسیاری از حقوق ملت ایران در ۲۳ بند آن پایمال شد؛ در ۲۳ بخش از برجام بر جلوگیری از امور پژوهشی برای ملت ایران تاکید شده است.

عضو هیات نظارت از برجام گفت: امروز موفقیت های شهدای هسته ای به بار نشسته است به طوری که پس از گذشت ۷سال از شهادت مصطفی احمدی روشن، کسانی که در گذشته دلبسته به کدخدا بودند اعتراف می‌کنند که نباید همه چیز را در آمریکا متمرکز کرد.

وی با اشاره به مسئله کنش گری ملت ایران اظهار داشت: دیپلماسی باید بستر را برای کنشگری یک ملت تقویت کند و نه اینکه آن را کاهش دهد و نه باید توافقی بشود که بر مبنای آن صدها حق پژوهشگری از مردم گرفته شود؛ اگر به گفته دولتمردان غربت تمام دنیا نیست نباید کل کشور را معطل بسته های اروپایی همانند spv کرد و نباید قدرت کنش گری ملت را معطل کشور های اروپایی نگه داشت.

جلیلی خاطرنشان کرد: اگر واقعاً دولتمردان به این باور رسیدند که غربت تمام دنیا نیست مترسک هایی را که از غرب ساخته‌اند زمین بگذارند؛ مردم ایران بیش از ۴۰ سال است به این باور رسیده اند که قلب همه عالم نیست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دشمنان انقلاب اسلامی هر آنچه که داشتند برای ضربه زدن به این کشور به کار بردند؛ اما هیچ نتیجه‌ای نگرفتند به همین دلیل به ترور روی آوردند؛ دشمنان انقلاب اسلامی هیچ نتیجه ای از اقدامات خود نگرفتند؛ زیرا که جوانان مومن و دانشمندی در این کشور وجود داشتند که ایستادند تمام توطئه‌های دشمن را نقش بر آب کردند.

وی تاکید کرد: ما باید باور کنیم که قدرت غرب شکسته ای است و شهدای هسته ای به این موضوع معتقد بودند و لذا باور داشتند که باید ایستاد و پیشرفت کرد.
جلیلی یادآور شد: امروز یکی از مهم‌ترین بحث های کشور که یکی از منابع قدرت نیز محسوب می شود، حافظه ملی کشور است که این حافظه نباید به فراموشی سپرده شود؛ مردم نباید فراموش کنند که این انقلابیون بودند اعتقاد داشتند که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

وی با بیان این که مهم ترین سرمایه یک کشور تجربه ملی است تصریح کرد: ثمره اخلال در تجربه ملی کشور پاک کردن حافظه و از میان بردن این سرمایه است؛ مهم ترین دستاورد برجام تجربه ملی است؛ اما متاسفانه عده ای به دنبال زدن نعل وارون به برجام هستند.

عضو شورای عالی امنیت ملی اذعان داشت: اگر ملتی تجارب ملی خود را فراموش کند باید چوب ندانم کاری های خودش را بخورد؛ در بحث برجام عده ای ادعا می کنند که آمریکا شکست اخلاقی خورد! این موضوع کاملا درست؛ اما ما می گوییم علاوه بر آمریکا، کسانی که اصرار بر اشتباهات گذشته خویش را دارند نیز شکست خورده اند.

جلیلی اضافه کرد: ملت ایران ملتی مقاوم است و در طول این چهل سال مقاومت خود را اثبات کرده است؛ ملت ایران نشان داد که می تواند بایستند و با مقاومت خرمشهر را از چنگ دشمنان بعثی خارج کند. این ملت همچنین الگوی محور مقاومت در فلسطین شدند، به طوری که روند جنگ را در نوار غزه به نفع حماس تغییر پیدا کرد و رژیم صهیونیستی چندین دفعه شکست های سختی را متحمل شد.


وی گفت: با وجود مقاومت ملت ایران، متاسفانه برخی ادعا می کنند که کنش گری باید از قطر آموخت که جای بسی تاسف و تعجب دارد! امروز دیگر زمان جناح بندی و بازی‌های سیاسی نیست بلکه زمان جمع بندی و بررسی تجارب ملی است و آن هایی که ادعا کردند امضای کری تضمین است و برجام آفتاب تابان است، باید پاسخگوی ملت باشند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اقدامات اتحادیه اروپا پس از خروج آمریکا از برجام اظهار کرد: اگر سخنان اروپایی ها را از روز خروج آمریکا از برجام بررسی کنیم می‌بینیم آن ها صرفا به دنبال بهانه تراشی هستند و هیچ اراده‌ای برای حفظ برجان ندارند؛ در کجای دنیا توافقی انجام می شود که یک طرف تمام تعهدات خود را انجام دهد؛ اما طرف دیگر هیچ کاری نکند؟!

جلیلی خاطرنشان کرد: دفاع از حق هسته ای به معنی دفاع از تمام حقوق ملت است؛ شهدای هسته ای نیز برای دفاع از تمام حقوق ملت ایستادند و مقاومت کردند.

وی گفت: کشور های اروپایی در کمال پرورویی ادعا می کنند که ایران علاوه بر موضوع هسته ای، باید باب مذاکره را در موضوعات دیگری مانند موشکی باز کند! که البته این اتفاق هیچ گاه رخ نخواهد داد. صادرات ایران به کشورهای اتحادیه اروپا حدود ۴۸ درصد صادرات ایران به افغاستان است؛ اما متاسفانه دستگاه دیپلماسی کشور تمام وقت خود را صرف غرب کرده است.

جلیلی در پایان تصریح کرد: ما نباید نگاهمان صرفا به غرب باشد بلکه باید به تمام دنیا نگاه کنیم، علاوه بر آن بایستی به ظرفیت های داخلی کشور اکتفا کنیم. توانمندی‌هایی که در کشور وجود دارد و ظرفیت های نرم افزاری انقلاب اسلامی باعث ایجاد خودباوری در ملت ایران شده است.

کد خبر: 990079

وب گردی

وب گردی