پژوهش هدفمند و فناوری ارزش آفرین در تولید ملی تأثیرگذار است

مدیر کل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی گفت: پژوهشی ارزشمند است که بتواند مسأله و مشکلات جامعه را حل کند و به همین منظور سامانه ای پایش در دانشگاه آزاد اسلامی راه اندازی شد تا  بتواند به این اصل مهم رسیدگی کند.

به گزارش ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر داود ثمری مدیر کل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم گرامیداشت روز پژوهش در واحد رشت، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری دنیا در عرصه نظام آموزش عالی در حال فعالیت است.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی از مولودهای خوب انقلاب اسلامی ایران است که منشاء خدمات ارزنده‌ای در کشور شده است.

دکتر ثمری با اشاره به اینکه شعار امسال هفته پژوهش، «پژوهش هدفمند، فناوری ارزش آفرین در خدمت تولید ملی» است، خاطر نشان کرد: پژوهش هدفمند پژوهشی است که ماموریت‌گرا بوده و مشکلی از مشکلات جامعه را حل کند.

وی ادامه داد: هم اکنون ۳۸درصد از دانشجویان کشور در دانشگاه آزاد اسلامی در حال تحصیلند و حدود صد هزار نفر به طور مستقیم در قالب عضو هیأت علمی تمام وقت و پاره وقت و کارمند مشغول به فعالیت هستند.

مدیر کل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: اگر با نگاهی دقیق به موضوع پژوهش بنگریم، متوجه خواهیم شد پژوهشی ارزشمند است که بتواند مسأله و مشکلات جامعه را حل کند و به همین منظور سامانه پایش در دانشگاه آزاد اسلامی راه اندازی شد تا بتواند به این اصل مهم رسیدگی کند.

دکتر ثمری با نگاهی اجمالی به دوره های مختلف دانشگاه عنوان کرد: با توجه به اینکه سه نسل گذشته دانشگاه ها رویکردی آموزشی، پژوهشی و کار آفرینی داشتند، مأموریت های نسل چهارم تغییر کرده و به سمت مسئولیت های اجتماعی و رفع مسائلی که در جامعه وجود دارد، سوق داده شده است.

وی با بیان اینکه در دانشگاه آزاد اسلامی سالانه حدود صد هزار پایان نامه و رساله دفاع می شود، اظهار داشت: به همین منظور در راستای هدفمند کردن پایان نامه ها در طرح پایش، موضوعاتی قرار گرفت. همچنین به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی قرار است چهل ابر چالش را معرفی کنیم که دارای موضوعات و محورهایی باشد که تا امروز 10 نمونه از این موضوعات نهایی و در سامانه پایش بارگذاری شده است.

مدیر کل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی، هدفمند شدن پایان نامه ها و ارتباط بیشتر اعضای هیأت علمی با دانشجویان را از فواید راه اندازی سامانه طرح پایش عنوان کرد.

وی تصریح کرد: اگر دو مقوله پژوهش هدفمند و فناوری های ارزش آفرین را کنار هم قرار دهیم، قطعاً می توان در شرایط تحریم کشور در زمینه تولیدات ملی تأثیرگذار باشیم، همانگونه که در زمینه سلول های بنیادی و نانو توانستیم در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 990110

وب گردی

وب گردی