رشد و اعتلای ایران اسلامی مدیون چهره‌های حوزوی و دانشگاهی است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پیامی روز وحدت حوزه و دانشگاه را تبریک گفت.

به گزارش ایسکانیوز از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، در متن پیام دکتر منصور غلامی، چنین آمده است:

۲۷ آذر ماه مصادف با سالروز شهادت آیت الله دکتر محمد مفتح، فرزند حوزه و دانشگاه، در سال ۱۳۵۸ است. شخصیتی پیشکسوت که مجاهدت‌ها و تلاش های علمی و فکری او مصداق نظری و عملی وحدت حوزه و دانشگاه بود و این روز به پاس قدردانی از اندیشه والا و سترگ او به نام روز وحدت حوزه و دانشگاه نام گذاری شده است. گرامی می داریم یاد و خاطره این شهید و عالم بزرگوار را و به روح و روان او درود می فرستیم. پس از شهادت شهید مفتح، اهتمام به تحقق وحدت حوزه و دانشگاه به کرات مورد اعتنا و توجه معمار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) بود و مقام معظم رهبری نیز در این خصوص می فرمایند " طلاب و دانشجویان قدر یکدیگر را بدانند، با یکدیگر آشنا و مرتبط باشند، احساس بیگانگی نکنند. احساس خویشاوندی و برادری را حفظ کنند و روحانیون در دانشگاه ها عملاً کوشش کنند که نمونه های کامل عالم دین و طلبه علوم دینی را به طلاب و دانشجویان و دانشگاهیان ارایه بدهند و نشان دهند که هر دو، نسبت به یکدیگر، با حساسیت مثبت و با علاقه همکاری می کنند. این، همکاری و وحدت حوزه و دانشگاه است". وحدت حوزه ودانشگاه برای همکاری و همدلی در مسیر هدف های بزرگ و تحقق آرمان های والای انقلاب اسلامی است.

بی تردید دو نهاد حوزه و دانشگاه دو ذات و ساختار مستقل هستندکه با همان ذات و ساختار مستقل از هم می بایست با مشی و روش عالمانه با یکدیگر گفت و گو و تعامل کنند و در خدمت یکدیگر باشند. برای تحقق وحدت حوزه و دانشگاه، این دو نهاد باید ضمن احترام به تلاش‌ها و کوشش‌های یکدیگر، نسبت به اصالت‌های خود وفادار بوده و امکان و مجال همکاری روزافزون را فراهم نمایند. این دو نهاد مولد و کارآمد در طول چهل سال تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی همواره دوشادوش یکدیگر، مسئولانه درباب مسائل و مشکلات اندیشیده و راه‌حل‌هایی ارائه نموده‌اند. رشد و اعتلای ایران اسلامی بی‌شک مدیون چهره‌های حوزوی و دانشگاهی است که با توجهبه مسئولیت اعتقادی و اجتماعی خود، برای سربلندی و آبادانی ایران اسلامی از هیچ کوششی دریغ نکرده‌اند.

بی تردید اکنون که در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم بایسته است که موضوع وحدت حوزه و دانشگاه را با خوانش و جدیتی بیشتر مورد اهتمام قرار داده تا شاهد نتایج درخشان تری در رونق بخشی به همکاری معرفتی بیشتر در بین این دو نهاد دانشی و علمی باشیم. امید است که با عزم اصیل و دغدغه‌های ارزشمند عالمان حوزه و دانشگاه، دانشجویان و طلاب فرهیخته بتوانیم در آینده نزدیک شاهد شکوفایی هر چه بیش‌تر این مهم باشیم که حاصل آن به فضل الهی اعتلای هرچه بیشتر نظام جمهوری اسلامی خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 990115

وب گردی

وب گردی