رحمانی : توجه ویژه دولت به تولید در بودجه 98

وزیر صنعت، معدن و تجارت در هم اندیشی مدیران عامل شرکت شهرکهای صنعتی سراسر کشور از توجه ویژه دولت به بخش تولید در بودجه 98 خبرداد و گفت: شکست تهاجم اقتصادی که الان بر کشور تحمیل شده قابل حل است اگر با هم باشیم.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، رضا رحمانی در این مراسم که مدیران عامل شرکت شهرکهای صنعتی سراسر کشور حضور داشتند، گفت: ظرفیت های خوبی برای حمایت همه جانبه از تولید در بودجه امسال وجود دارد و می توان از این ظرفیت ها در راستای بهبود وضعیت صنایع بهره مند شد.

وزیر صنعت، معدن وتجارت اولویت اول امروز کشور را حفظ وضع موجود تولید برشمرد و گفت:هر کسی در هر جایی مشغول به فعالیت است این موضوع را سرلوحه کار خود قرار دهد،.امروز حمایت از تولید وظیفه همگانی است.

رحمانی با تاکید براینکه در حمایت از قشر تولیدکننده و کارآفرین محدودیتی نداریم ، تصریح کرد: تولید باید صادرات محور و رقابت پذیر باشد ودست اندرکاران تولید و اشتغال هر جایی که هستند فرصت های شغلی به وجود آمده را در شرایط کنونی حفظ کنند.

وی انسجام درون سازمانی و اقدام هماهنگ را رمز موفقیت برای عبور از محدودیت های ایجاد شده برشمرد وگفت:شکست این تهاجم اقتصادی که الان بر کشور تحمیل شده است قابل حل است اگر با هم باشیم.

وزیر صنعت، معدن وتجارت در ادامه با تاکید بر ضرورت تامین نقدینگی و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی تصریح کرد: ارتباط واحدهای تولیدی باید با هم برقرار شود تا در تکانه های اقتصادی و شرایط سخت اقتصادی همپوشانی کنند و خود را حفظ نمایند.

رحمانی به طرح شناسایی وضعیت واحدهای صنعتی اشاره و خاطر نشان کرد: این طرح یکی از کارهای زیربنایی بود که اجرا شد و تقریبا رو به اتمام است و برای شناخت وضعیت موجود واحدهای تولیدی کمک قابل توجهی کرد.

به گفته وی آمار و ارقام واحدهای تولیدی باید آنلاین باشد، تبادل آنلاین با دستگاههای مرتبط نیز باید در دستور کار واقع شود.

وزیر صنعت همچنین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه برای حمایت از تولید و بالندگی اقتصاد کشور، کنترل قاچاق اجرا شد و این موضوع ادامه دارد ، افزود: در 7 ماهه امسال 8 هزار نفر محصولات صادراتی خود را به بازارهای خارجی صادر کردند که میزان صادرات 6 هزار نفرحدود یک میلیون دلار بوده است.

رحمانی فضای سیاه نمایی به وجود آمده را در خیلی جاها غیرواقعی توصیف کرد و خطاب به مدیران عامل شرکت‌های شهرکهای استانی گفت: استانداران، نمایندگان مجلس و اصحاب رسانه را با وضعیت تولید و پتانسیلهای موجود در حوزه تولید و شهرکهای صنعتی کشور بیشتر آشنا کنید..

انتهای پیام/

کد خبر: 990152

وب گردی

وب گردی