فتوحی: دانشگاه های سطح یک کشور به مسائل اجتماعی جامعه ورود می کنند

رئیس دانشگاه صنعتی شریف گفت: در جلسه با معاون اول رئیس جمهور قرار شد هر کدام از دانشگاه های سطح یک کشور، در زمینه مشکلات کشور طرح ارائه دهند،‌ در این راستا دانشگاه صنعتی شریف در چند زمینه مختلف مشغول به فعالیت است که از جمله آن می توان به مباحث و مشکلات اقتصادی اشاره کرد.

دکتر محمود فتوحی رئیس دانشگاه صنعتی شریف در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در زمینه فعالیت های پژوهشی دانشگاه صنعتی شریف گفت: در حوزه پژوهشی دانشگاه صنعتی شریف، حوزه های اولویت دار را برای دانشگاه تعریف کرده و در این حوزه ها بحث آب،‌ انرژی و محیط زیست را مد نظر قرار داده ایم. البته اعضای هیات علمی می توانند در حوزه های دیگری به فعالیت بپردازند.

وی ادامه داد: ما در حوزه پژوهشی باید تلاش کنیم ارتباط صنعت و دانشگاه را افزایش دهیم و اعضای هیات علمی را در این راستا تشویق کنیم تا در حل مسائل و مشکلات صنعت و کشور تلاش کرده و در این راستا گام بردارند.

دانشگاه صنعتی شریف اظهار داشت: کنسرسیوم همکاری پژوهشی و فناوری میان دانشگاه های سطح یک تشکیل شده است، در جلسه ای که ما خدمت معاون اول رئیس جمهور بودیم، باتوجه به شرایطی که کشور در آن قرار گرفته است بحث هایی در زمینه ورود دانشگاه ها به مسائل اجتماعی کشور صورت گرفت.

وی اظهار داشت: در این جلسه مطرح شد که هر کدام از دانشگاه های سطح یک کشور، در زمینه مشکلاتی که کشور با آن روبرو است، طرحی را ارائه دهند،‌ در این راستا دانشگاه صنعتی شریف در چند زمینه مختلف مشغول به فعالیت است که از جمله آن می توان به مباحث و مشکلات اقتصادی اشاره کرد. لازم به ذکر است دانشگاه صنعتی شریف در این زمینه فعالیت کرده و گزارشات لازم را به معاون اول ریاست جمهوری ارسال کرده است.

فتوحی بیان کرد: در دانشگاه صنعتی شریف، گزارش های لازم در 7 حوزه مختلف آماده شده است، یکی از این مباحث مسائل مرتبط با کمبود بودجه، مسائل ارزی،‌ صندوق های بازنشستگی، سلامت و... است،‌ بنا بر آن است این گزارش ها در جلسه ای حضوری با معاون اول رئیس جمهور ارائه شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 990170

وب گردی

وب گردی