خیری: همایش بین المللی «تبیین کارآمدی نظام» با حضور فرهیختگان جهانی برگزار می شود

رئیس پژوهشکده علوم اجتماعی و انقلاب دانشگاه آزاد اسلامی گفت: حدود 50 نفر از محققان و فرهیختگان خارجی برای حضور درهمایش بین المللی تبیین کارآمدی نظام اعلام آمادگی کردند و مقالاتی از کشورهای مختلف جهان به دست ما رسیده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن خیری رئیس پژوهشکده علوم اجتماعی و انقلاب دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره برگزاری همایش بین المللی تبیین کارآمدی نظام توسط دانشگاه آزاد اسلامی به مناسبت چهلمین سال انقلاب اسلامی ایران گفت: عنوان همایش ظرفیت و کارآمدی انقلاب اسلامی و کار آمدی نظام جمهوری اسلامی ایران با مشارکت بیش از 20 دانشگاه و پژوهشگاه و مراکز علمی و پژوهشی و رسانه‌ای در تاریخ 9 تا 11 بهمن ماه در واحد علوم و تحقیقات برگزار خواهد شد.

وی افزود: در برگزاری این همایش یک سامانه سه زبانه‌‌‌‌‌‌ای تعریف شده و اطلاع رسانی گسترده‌‌ای در داخل و خارج از کشور صورت گرفته همچنین برای اینکه تضمین بیشتری در حوزه تخصصی کار برقرار شود، تقسیم‌هایی صورت گرفته و دبیران تخصصی در حوز‌ه‌‌‌های علمی معرفی شدند.

رئیس پژوهشکده علوم اجتماعی و انقلاب دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه خاطر نشان کرد: در حال حاضر، 463 مقاله به دست ما رسیده که ارزیابی شده و در حال ویراستاری است و بخش مقالات سفارشی که هنوز به دست ما نرسیده هم به این قسمت اضافه خواهد شد. در بسیاری از عرصه‌های انقلاب چون صنعت و کشاورزی و بهداشت، فناوری‌های نوین و بین الملل سعی کردیم ورود داشته باشیم تا بتوانیم یک مجموعه ارزشمندی را به چاپ برسانیم.

خیری تاکید کرد: مقالاتی که به دست ما رسیده از کشورهای مختلفی چون مالزی و قزاقستان و هندوستان بوده و برخی از این کشورها هم درخواست حضور داشتند که در حال فراهم کردن زمینه حضور آنها در ایران هستیم و حدود 50 نفر از محققان و فرهیختگان خارجی نیز برای حضور در این مراسم اعلام آمادگی کردند.

وی متذکر شد: بحث توجه به تاریخ شفاهی نیز یکی از بخش‌‌‌‌‌‌های مورد اهمیت ما در کشور است که در این بخش، 40 مورد را پیش‌بینی کردیم تا بتوانیم از شخصیت‌‌هایی که در نظام بودند و تجربه و تخصص دارند اما مقاله مکتوبی را ارائه نکردند، بهره‌مند شویم در همین راستا، هماهنگی‌هایی با این افراد انجام شده تا به‌صورت مصاحبه و سخنرانی نقشی مهم و کارساز در این همایش ایفا کنند که مجموعه این تاریخ شفاهی به امور مکتوب اضافه خواهد شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 990171

وب گردی

وب گردی