حقوق مشاوران مدیران سینمایی شفاف سازی می شود؟

شفاف سازی یکی از وعده های رییس جدید سازمان سینمایی است و حال باید دید با آمدن این مدیر، آیا درباره کسانی که به نام مشاور در کنار مدیران عامل زیرمجموعه های سینمایی سازمان فعالیت می کنند نیز شفاف سازی می شود.

به گزارش سرویس فرهنگی ایسکانیوز، شفاف سازی در بخش های مختلف سینمایی و بخصوص نهادهای دولتی یکی از نیازهای امروز سینما است.
حسین انتظامی پس از ورود به سازمان سینمایی به عنوان سرپرست وعده داده که اقدام به شفاف سازی کند و با توجه به سبقه وی به نظر می رسد که در این راه عزمی راسخ دارد؛ هرچند که ممکن است در گیر و دار مشکلات متعدد اینروزهای سینمای ایران که برجای مانده از مدیریت مندرس و کهنه است موضوع شفاف سازی فراموش شود.
یکی از موضوعاتی که در باب شفاف سازی انتظار می رود انتظامی درباره آن اقدامات لازم را انجام دهد معرفی افرادی است که به عنوان مشاور در کنار مدیران عامل موسسات زیر مجموعه سازمان سینمایی حکم گرفته و مشغول کار هستند.
مدیران عامل موسسه رسانه های تصویری، بنیاد سینمایی فارابی، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، انجمن سینمای جوانان ایران، موزه سینما و دیگر مجموعه های مرتبط با سازمان سینمایی در این سال ها و در مدیریت قبلی افرادی را به عنوان مشاور در کنار خود داشته اند.
افرادی تشریفاتی که عموما این موسسات به محلی برای ارتزاق البته از نوع کلان برای آنان محسوب شده و هیچ گاه مشخص نمی شود آنها با چه فرمولی و در چه قالبی به موسسات زیر مجموعه سازمان سینمایی می آیند و دقیقا کار آنان چیست؟
شفاف سازی این افراد که اتفاقا برخی آنان در تلاش هستند خود را به مدیریت کنونی نزدیک کنند تا آبشخورشان قطع نشود می تواند کمک بسیاری به سینمای ایران کند.
با توجه به محدود بودن منابع سینمایی دقیقا مشخص نیست این مشاوران در موسسات وابسته به سازمان سینمایی چه می کنند؟
انتشار بولتن هایی با هزینه هنگفت از دستاوردهای یکی از این مشاوران بوده که با انتقاد رسانه ها در فضای مجازی روبرو شد و در نهایت با فشار رسانه ها، از این ریخت و پاش بیهوده گرفته شد.
این تنها یک نمونه از کارکرد یا بهتر است بگوییم ضدکارکرد آقایان مشاور است و این امید وجود دارد با شفاف سازی ها در این باره، یکبار برای همیشه تکلیف آقایان همیشه مشاور که گاه خود گماشته مشاوران بازنشسته هستند روشن شود.

کد خبر: 990177

وب گردی

وب گردی