نیلی: نیاز دستگاه های اجرایی باید به دانشگاه ها ارائه شود/ حوزه پژوهش ثروت آفرین است

رئیس دانشگاه تهران گفت: باید بندهایی مانند بند ط تبصره 9 قانون بودجه کشور در نظر گرفته و بر اساس آن نیازهای دستگاه ها به دانشگاه ارائه شود و در مقابل دانشگاه نیز نیازهای آن ها را رفع کند. چنین مواردی می تواند منجر به افزایش بودجه پژوهشی دانشگاه ها شود.

دکتر محمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در زمینه افزایش بودجه پژوهشی دانشگاه تهران گفت: بودجه دانشگاه در سال 97 افزایش پیدا کرده و به دنبال آن، بودجه های پژوهشی نیز افزایش پیدا کرد.

وی ادامه داد: تخصیص بودجه 69 درصد بوده اما تمامی آن پرداخت نشد و تنها 50 درصد آن پرداخت شده است.

رئیس دانشگاه تهران اظهار داشت: دانشگاه تهران در زمینه بودجه های پژوهشی دچار مشکل است، امیدواریم که هر چه زودتر تخصیص بودجه به دانشگاه افزایش پیدا کند تا بتوانیم از مشکلات پیش رو خارج شویم.

وی افزود: باتوجه به اینکه حوزه پژوهشی ثروت آفرین است اما وضعیت تخصیص بودجه پژوهشی در کشور مطلوب نیست،‌ به همین منظور امیدواریم بودجه های پژوهشی دانشگاه ها در آینده افزایش پیدا کند.

نیلی احمد آبادی با ارائه راهکار در زمینه افزایش بودجه پژوهشی دانشگاه ها تاکید کرد: باید بندهایی مانند بند ط تبصره 9 قانون بودجه کشور در نظر گرفته و بر اساس آن نیازهای دستگاه ها به دانشگاه ارائه شود و در مقابل دانشگاه نیز نیازهای آن ها را رفع کند. چنین مواردی می تواند منجر به افزایش بودجه پژوهشی دانشگاه ها شود.

اعتبار مصوب طرح‌های پژوهشی دانشگاه تهران در سال جاری 404 میلیارد تومان است که 38 میلیارد تومان آن جذب شده است، اما به طور کلی مجموع بودجه پژوهشی این دانشگاه حدود 13 تا 14 درصد کل بودجه دانشگاه می‌شود.

لازم به ذکر است 14 میلیارد تومان از بودجه پژوهشی دانشگاه تهران صرف گرنت‌های پژوهشی و 7 میلیارد تومان برای پایگاه‌های علمی، حدود 7 میلیارد تومان به عنوان هزینه پهنای باند پرداخت می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 990233

وب گردی

وب گردی