لایحه قانون جامع انتخابات پس از بررسی در هیات دولت تقدیم مجلس می‌شود

سخنگوی وزارت کشور درباره سرانجام لایحه قانون جامع انتخابات گفت: این لایحه از حیث تطابق با سیاست‌های کلی انتخابات با حساسیت ویژه مورد بازنگری و اصلاح قرار گرفت و امیدوارم هر چه سریعتر در دولت مورد بررسی و تصویب قرار گرفته و برای سیر مراحل قانونی به مجلس شورای اسلامی تقدیم شود.

به گزارش سرویس سیاسی ایسکانیوز به نقل از وزارت کشور، سید سلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور درباره سرانجام لایحه قانون جامع انتخابات اظهارداشت: وزارت کشور با تشکیل شورای راهبردی و کارگروه تخصصی اصلاح قوانین انتخابات با حضور صاحب نظران، اساتید دانشگاه، مدیران ارشد و کارشناسان خبره و طی بیش از هزار نفر ساعت کار لایحه قانون جامع انتخابات را تدوین و در مورخ ۳ شهریور ماه ۹۵ به معاون اول محترم رئیس جمهور ارسال کرد که بلافاصله با فوریت در دستور کار کمیسیون سیاسی و دفاعی دولت قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: همزمان با ابلاغ سیاست‌های کلی انتخابات ابلاغی مقام معظم رهبری نیز وزیر کشور ضمن تشکیل جلسه با حضور برخی از وزرا و معاونین رئیس جمهور و کارشناسان خبره مجددن لایحه قانون جامع انتخابات را از حیث تطابق با سیاست‌های کلی انتخابات با حساسیت ویژه مورد بازنگری و اصلاح قرار دادند.
سخنگوی وزارت کشور تصریح کرد: لایحه تدوین شده حاصل تجربیات بیش از ۳۰ دوره برگزاری انتخابات و نقطه نظرات صاحبنظران و نیز منطبق با سیاست‌های کلی انتخابات ابلاغی مقام معظم رهبری است، همچنین از نکات متمایز این لایحه می توان به جامعیت، فراگیری، شفافیت هزینه‌های انتخاباتی، برگزاری انتخابات الکترونیک و تدوین مجازات‌های متناسب با جرایم انتخاباتی اشاره داشت.
سامانی بیان کرد: لایحه قانون جامع انتخابات تاکنون در ۲۸ جلسه کمیسیون سیاسی دفاعی دولت با حضور وزیر کشور و سایر وزرای عضو کمیسیون و معاونین رئیس‌جمهور و همچنین در ۱۶ جلسه کارگروه تخصصی کمیسیون سیاسی دفاعی با حضور کارشناسان خبره وزارتخانه های ذیربط از ابعاد مختلف مورد بررسی و دقت نظر قرار گرفته و بیش از ۱۱۰ ماده از لایحه در کمیسیون مذکور مورد تصویب قرار گرفته است.
وی درباره آخرین اقدامات انجام شده برای تصویب این لایحه و ارسال آن به مجلس شورای اسلامی گفت: در سال جاری لایحه جامع انتخابات در هیئت دولت مطرح و مقرر شد توسط کارگروهی مرکب از برخی وزرا و معاونین رئیس‌جمهور مورد بازنگری قرار گیرد که این مهم طی ماه های تیر و مرداد ۹۷ انجام گرفت و نسخه بازنگری شده مورخ ۲۷ مرداد ماه ۹۷ برای هیئت دولت ارسال و در دستور کار قرار گرفته است.
سخنگوی وزارت کشور خاطرنشان کرد: سعی وزارت کشور بر این است تا این لایحه هر چه سریعتر در دولت مورد بررسی و تصویب قرار گرفته و برای سیر مراحل قانونی به مجلس شورای اسلامی تقدیم شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 990246

وب گردی

وب گردی