وحدت حوزه و دانشگاه می تواند سعادت دنیا و آخرت جامعه اسلامی را تأمین کند

مدیر مدرسه علمیه حضرت معصومه (س) قم گفت: مقوله وحدت حوزه و دانشگاه جزو ارزشمندترین و راهبردی‌ترین مسائلی است که در اندیشه امام راحل و مقام معظم رهبری وجود دارد و می تواند سعادت دنیا و آخرت جامعه اسلامی را تأمین کند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت الاسلام و المسلیمن علی قنواتی در مراسم روز وحدت حوزه و دانشگاه در مدرسه علمیه حضرت معصومیه (س) قم اظهار داشت: ابتدا به همه عزیزان خیر مقدم می گویم حضور مخصوصا دو شخصیت برجسته و دانشمند، حجت الاسلام و المسلمین دکتر پارسانیا، رئیس تخصصی شورای حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی و همچنین دکتر طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی را گرامی می دارم. بر خود فرض دانستم از باب ادب و احترام به میهمانان خوش آمد بگویم.

وی ادامه داد: مدرسه علمیه مبارکه مزین به نام فاطمه معصومه (س) است و سهمی از آستانه مبارک کریمه اهل بیت محسوب می شود. در همایشی که مزین به شکوه وحدت حوزه و دانشگاه است در خدمت شما هستیم. مقوله وحدت حوزه و دانشگاه جزو ارزشمندترین و راهبردی‌ترین مسائلی است که در اندیشه امام راحل و مقام معظم رهبری وجود دارد و می تواند سعادت دنیا و آخرت جامعه اسلامی را تأمین کند. هر چند متأسفانه این عنوان و مسئله به یک جهت راهبردی علیرغم گذشت چهل سال از انقلاب شکوهمند و با عظمت اسلامی، آن طور که باید و شاید اساسا تبیین نشده و برداشت صحیحی از آن صورت نگرفته است.

مدیر مدرسه حضرت معصومه (س) قم تصریح کرد: در فرمایشات مقام معظم رهبری، گوشه هایی از این مسئله بیان شده است. امیدوارم همه نهادهای مسئول از جمله خودمان تلاش کنیم تا در چهلمین سال انقلاب عظیم اسلامی، یک نقطه عطف باشد و ان شاءالله حرکتی نو به سوی آینده ای روشن اتفاق بیفتد.

حجت الاسلام قنواتی در پایان خاطرنشان کرد: مدیر محترم حوزه های علمیه آیت الله اعرافی به من امر کرد سلام ایشان را به یکایک اعضای حاضر در جلسه اعلام کنم. برای ارواح طیبه انسان هایی که موضوع وحدت حوزه و دانشگاه را مطرح کردند و همچنین شهدای برجسته ای که در این مسیر شربت شهادت نوشیدند مخصوصا حضرت آیت الله شهید مطهری و آیت الله مفتح و البته شهدای دانشگاه به ویژه شهدای هسته ای، آرزوی علو درجات را دارم.

انتهای پیام/

کد خبر: 990247

وب گردی

وب گردی