سازمان ملل در طرح ابتکاری خود در سوریه نباید یک بعدی حرکت کند

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل گفت: ابتکار آستانه در مورد سوریه همچنان کارکرد مثبتی دارد. سازمان ملل در طرح ابتکاری خود در سوریه نباید یک بعدی حرکت کند.

به گزارش سرویس سیاسی ایسکانیوز ، حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل در دیدار با فرانسوا سنمو سفیر و نماینده ویژه رئیس جمهور فرانسه در امور سوریه به اشاره به تحولات سوریه گفت: ابتکار آستانه در مورد سوریه همچنان کارکرد مثبتی دارد. سازمان ملل در طرح ابتکاری خود در سوریه نباید یک بعدی حرکت کند. باید به موازات تعیین قانون اساسی به مشکلات دیگر سوریه توجه شود.

وی اعتمادسازی در روند گفتگوهای بین المللی و همچنین اعتمادسازی میان طرفین در سوریه را یکی از اقدامات لازم برای حل سیاسی مشکلات دانست و خواهان توجه ویژه مذاکرات ژنو به موضوعات مهم دیگری همچون بازگشت آوارگان و بازسازی سوریه شد.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل با اشاره به تداوم حضور تروریست ها در ادلب، بر اهمیت اهتمام جدی برای پایان دادن به تروریسم در سوریه تأکید کرد.

مدیرکل بین الملل مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت گفت وگوها در یمن اظهار داشت: اجرای توافق سیاسی اخیر در یمن می تواند تأثیر مثبتی بر امنیت منطقه و از جمله بر سوریه داشته باشد.

امیرعبداللهیان افزود: تهران همواره حامی ایفای نقش مثبت و موثر فرانسه در کمک به حل سیاسی بحران ها از جمله در سوریه، لبنان و یمن در جهت تحقق ثبات، امنیت و توسعه پایدار در منطقه است.

به گزارش مهرف فرانسوا سنمو سفیر و نماینده ویژه رئیس جمهور فرانسه در امور سوریه در این دیدار با تأکید بر اهمیت نقش جمهوری اسلامی ایران در منطقه به ویژه در سوریه گفت: شرایط حاکم بر سوریه نتیجه ورود برخی قدرت ها به مسائل سوریه است. قابل درک است که بدون مداخله جمهوری اسلامی ایران و روسیه شرایط در سوریه متفاوت بود.

فرانسوا سنمو خاطرنشان کرد: مبارزه با تروریسم از اولویت های فرانسه است؛ چراکه مبارزه با تروریسم در سوریه و بخشی از عراق همچنان در جریان است.

نماینده ویژه رئیس جمهور فرانسه در امور سوریه ضمن اشاره به قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت گفت: ما به دنبال راه حل سیاسی و شرایطی هستیم که در آن طرفین در سوریه به آشتی ملی سوق داده شوند.

وی بر اهمیت نقش فرانسه به عنوان عضو دائم شورای امنیت در حل سیاسی بحران سوریه تاکید کرد و توجه به سایر مسائل از جمله آزادی زندانیان را حائز اهمیت خواند.

کد خبر: 990282

وب گردی

وب گردی