سمیناری با موضوع استرس، علل و کنترل آن در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان برگزار شد 

عضو هیئت علمی واحد بوکان گفت: استرس ریشه اکثر بیماری های جسمی و روانی است

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، در ابتدای سمینار دکتر صلاح صوفی از اساتید هیئت علمی گروه روانشناسی واحد بوکان و سخنران این سمینار به موضوع استرس، علل و کنترل آن اشار ه نمود و گفت: زمانی دچار استرس می شوید که نتوانید یک سری مشکلات را کنترل کنید و این زمان شما دچار استرس بیشتری می‌شوید و احساس ناتوانی می‌کنید.
وی ادامه داد: نگرانی و استرس در بعضی مواقع لازم است و می توان گفت استرس یک واکنش لازم و حیاتی است اما استرس زیاد ویرانگر خواهد بود زیرا استرس ریشه اکثر بیماری های جسمی و روانی است.
این عضو هیئت علمی گفت: استرس زیاد در بعضی از افراد باعث چاقی خواهد شد و این امر باعث می شود طول عمر کاهش و بیماری های خطرناکی مانند سرطان دچار شوند.
وی ادامه داد : ورزش تأثیر بسیار خوبی در کاهش استرس دارد اگر با یک برنامه مشخص ورزش کنید، اعتماد به نفستان افزایش می‌یابد و احساس سلامت بیشتری می‌کنید.
صوفی ادامه داد: ذهنتان را از افکار منفی دور کنید، فکر کردن در مورد مسائل غیر‌قابل تحمل، غیر واقعی باعث ایجاد استرس و اظطراب می شود.
وی افزود: خنده استرس را کم می کند خنده بهترین و آسانترین راهکار مثبت برای درمان استرس است حتی خنده‌های کوتاه و گذرا باعث ایجاد تغییرات مثبتی در بدن شما می‌شوند.
وی در پایان افزود : باید به احساسات خود ودیگران احترام بگزاریم زیرا با سرکوب احساسات دیگران تاثیرات مخربی را بر روی جسم و روان بر جای خواهد گذاشت

کد خبر: 990283

وب گردی

وب گردی