پشت پرده خشونت بازی های ویدئویی

مستندی با عنوان «جنگجویان بازی های ویدئویی» که به کنداکتور پخش هیسپان تی وی رسیده است، قصد دارد به بهانه نگاهی روانشناسانه، گریزی به پشت پرده جنگ و خشونت در این بازی ها بزند.

به گزارش سرویس فرهنگی ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی شبکه هیسپان تی وی، در این مستند ابتدا از دید روانشناسانه بیان می کند که بازی های خشن یکی از عواملی است که می تواند موجب بروز خشونت در افراد شود و حساسیت زدایی، عکس العمل طبیعی منفی و احساسی افراد در زمانی است که با تصاویر خشن روبرو می شوند.
کارشناس این مستند توضیح می دهد که یکی از پیامدهای مهم حساسیت زدایی، عدم حس همدلی است. افراد هر چقدر بیشتر در معرض این بازی ها قرار گیرند کمتر نسبت به دشمنان خود رحم نشان می دهند و تصویری که از جنگ در بازی های ویدئویی نشان داده می شود بسیار غیر واقعی است. خشونت در این بازی ها «خشونت شاد» است که هیچکدام از پیامدهای جنگ واقعی در آن وجود ندارد.
جکسون کاتز، کارگردان این مستند در ادامه به سراغ حوادت 11 سپتامبر می رود و نشان می دهد که پس از این حوادث، در این بازی ها، اعراب به عنوان دشمنان نشان داده می شوند و صحنه بسیاری از بازی های ویدئویی، خاور میانه است و مطابق نظر سیاستمداران آمریکایی، ایالات متحده همواره در حال جنگ است و همه افراد به عنوان مبارزان بالقوه و دشمن محسوب می شوند که می توانند در هر جایی حضور داشته باشند.
مستند «جنگجویان بازی های ویدئویی» (Joystick Warriors ) محصول سال 2013 در دو قسمت 25 دقیقه ای از فردا پنجشنبه 29 آذر ساعت 8:30 از هیسپان تی وی پخش و در ساعات 15:30 و 21:30 همان روز بازپخش خواهد شد.

کد خبر: 990292

وب گردی

وب گردی