لزوم تاسیس هیأت حل اختلاف و نظارت بر تخلفات انجمن‌های علمی

معاون حقوق و امور مجلس وزارت علوم گفت: تاکنون هیأت حل اختلاف و نظارت بر تخلفات انجمن های علمی ایجاد نشده است؛ اما بر اساس آیین نامه این مراکز باید این هیات تأسیس شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، «نشست پژوهش، فناوری و مسئولیت های اجتماعی» با حضور دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و سایر مسئولان ظهر امروز در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.

حسین سیمایی صراف در این مراسم گفت: تاکنون هیات حل اختلاف و نظارت بر تخلفات انجمن های علمی ایجاد نشده است؛ اما بر اساس آیین نامه این مراکز باید این هیات تأسیس شود.
وی ادامه داد: انجمن های علمی به شکل مدرن از قرن هفدهم ایجاد شده اند، اما در کشور ما راه اندازی این مراکز با تأخیر انجام شد به طوری که در سال 1310 چندین انجمن در کشور ایجاد شد که پس از مدتی همه آن ها تعطیل شدند. پس از سال 40 با حمایت های دولتی، انجمن های علمی در ایران شکل گرفته و توسعه یافتند.
معاون حقوق و امور مجلس در زمینه وظایف انجمن های علمی گفت: یکی از وظایف انجمن های علمی این است که به گفت‌و‌گو و رواج فرهنگ مدارا در جامعه کمک کنند.
وی اظهار داشت: از زمانی که دولت در فعالیت انجمن های علمی دخالت کرد، شاهد شکایت هایی از سوی انجمن ها بودیم. باید به این نکته توجه داشت زمانی فعالیت های انجمن های علمی رونق می گیرد که دولت در این نهادها دخالتی نداشته باشد.

انتهای پیام /

کد خبر: 990311

وب گردی

وب گردی