دانشگاه آزاد اسلامی باید بار دیگر دوره طلایی اسلامی را احیا کند

آیت الله نوری همدانی گفت: مراکزی مانند دانشگاه آزاد اسلامی باید تلاش کنند بار دیگر اسلام ناب و دوره طلایی اسلامی را احیا کرده و امثال ابن سینا و فارابی ها بار دیگر در دامن مراکز علمی کشور تربیت شوند. 

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، آیت الله العظمی نوری همدانی در دیدار با دکتر محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در قم اظهار داشت: تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی به همت رهبر کبیر انقلاب اسلامی بوده و یک دانشگاه تأثیرگذار، نقش افرین و با عظمت تأسیس شده است. خواستیم به دنیا نشان دهیم علم توأم با ایمان و دین چه اثری دارد. دانشگاه آزاد اسلامی نشان دهنده قدرت و عظمت اسلام به دنیا است. خدمت بزرگی است که عظمت انقلاب اسلامی را به نمایش بگذاریم. تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی به امر امام راحل بوده و یک مرکز تأثیرگذار و بابرکت بوده است. هدف از تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی، همراه شدن علم و ایمان با یکدیگر بوده تا مردم جهانیان به اثرات مثبت توأمان بودن علم و ایمان به درستی پی ببرند.

وی ادامه داد: بسیاری از علوم از اسلام طلوع کرده و به کشورهای دیگر سرایت کرده و امروز نیز هدف این بوده توأمان بودن علم و ایمان بار دیگر در سطح بین المللی به رخ مردم دنیا کشیده شود. اسلام در عالم گیاهان، نجوم، کهکشان، طب و بسیاری از علوم دیگر سرآمد بوده و این علوم از جهان اسلام به کشورهای دیگر سرایت کرده ولی متأسفانه دنیای اسلام با روی کار آمدن رژیم های سطلنتی دچار انحطاط شده و از دوران طلایی خود فاصله گرفته است.

آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی باید به جهانیان ثابت کند بسیاری از علومی که امروز در سطح مراکز علمی بین المللی تدریس می شود، توسط مسلمانان و ملت های اسلامی به وجود آمده و غربی ها، آنها را از مسلمانان اقتباس کرده اند. مراکزی مانند دانشگاه آزاد اسلامی باید تلاش کنند بار دیگر اسلام ناب و دوره طلایی اسلامی را احیا کرده و امثال ابن سینا و فارابی ها بار دیگر در دامن مراکز علمی کشور تربیت شوند. علم و ایمان اگر با هم همراه نباشد، ممکن است خسارت های زیادی به جامعه وارد کند.

وی خاطرنشان کرد: اعضای هیأت رئیسه کنونی دانشگاه آزاد اسلامی، تیم قدرتمند و مقبولی را تشکیل داده اند. در دین اسلام، سکولار وجود نداشته و تمام آنها بر مبنای حکمت و اقتصادی خاصی به وجود آمده است، دانشگاه آزاد اسلامی باید از وجود استادانی استفاده کند که به اصل اصول اسلامی معتقد باشند.

وی در پایان گفت: انتظار می رود دانشگاه آزاد اسلامی دانشجویانی تربیت کند که به اصول اسلامی و عقاید دینی اعتقاد و ایمان بالایی داشته باشند و فضای دانشگاه اسلامی باید فضایی اسلامی و معنوی باشد. دانشگاه باید از ظرفیت اساتیدی استفاده کند که بتوانند پاسخ سوالات و شهبات دانشجویان را به درستی بدهند. دانشگاه آزاد اسلامی باید تلاش کند اسلام ناب نخستین را بار دیگر احیا کرده و آن را به جهانیان نیز اثبات کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 990323

وب گردی

وب گردی