غفلت از نقش فضای مجازی در پیشگیری از اعتیاد

مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت:اکنون جمعیت زیادی از مردم کشور درگیر فضای مجازی هستند اما از این ظرفیت برای آگاهی بخشی در حوزه اعتیاد غفلت شده است.

به گزارش ایسکانیوز، عارف وهاب زاده در نشست هماهنگی مبارزه با موادمخدر خوزستان افزود: علم پیشگیری از اعتیاد در ایران جوان است ضمن آنکه به دلیل دیربازده بودن، اثرات آن بعدها مشخص می شود.
وی ادامه داد: در بحث درمان معتادان مواد مخدر اقدامات ملموس است اما در حوزه پیشگیری در کوتاه مدت نمی توان اثرات آن را مشاهده کرد.
مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: در گام نخست باید پیشگیری وضعی(دسترسی به موادمخدر) صورت گیرد در غیر این صورت در حوزه پیشگیری اجتماعی و فرهنگی موفق نخواهیم شد.
وهاب زاده با بیان اینکه باید نرخ پوشش برنامه های پیشگیری از اعتیاد را افزایش دهیم افزود: اکنون میزان پوشش دهی برنامه های پیشگیری از اعتیاد 20 درصد است که باید به بیش از 50 درصد افزایش یابد.
وی در ادامه گفت:استان خوزستان همیشه جزو پنج استان نخست کشور در بحث پیشگیری از موادمخدر بوده است.
وهاب زاده ادامه داد: آموزش و پرورش گلوگاه بحث مبارزه با موادمخدر است و هرچقدر در این حوزه کار شود مشکلات شیوع موادمخدر در سایر اقشار کاهش پیدا می کند.
وی ادامه داد: تمام دستگاه ها باید در بحث مبارزه با موادمخدر همکاری کنند و طرح های خود در این حوزه را ارایه دهند تا در صورت تصویب به صورت پایلوت در چند محله و پس از نتایج مثبت در سطح استان اجرایی شود.
وهاب زاده گفت: بودجه اختصاص یافته به بحث مبارزه با موادمخدر در بخش وزارت آموزش و پرورش 750 میلیارد ریال است که توسط وزارت آموزش و پرورش، وزارت کشور و اداره کل ستاد مبارزه با موادمخدر تامین شده است.
در این نشست نمایندگانی از آموزش و پرورش، بهزیستی، پلیس مبارزه با مواد مخدر ، اداره کار، دانشگاه ها و ... در خوزستان شرکت داشتند.

ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 990337

وب گردی

وب گردی