امروز آرزوی ملت‌های دیگر داشتن انقلابی همانند انقلاب اسلامی ایران است

سید هاشم الموسوی سخنگوی جنبش مقاومت نجباء با تاکید بر پیروزی محور مقاومت در نبرد با تروریسم تکفیری مورد حمایت آمریکا و متحدان و مزدورانش به تمجید از انقلاب اسلامی و دستاوردهای بی‌نظیرش در آستانه چهل سالگی آن پرداخت.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، هاشم الموسوی سخنگوی جنبش مقاومت نجباء امروز چهارشنبه خاطر نشان کرد ملت و دولت عراق در کنار ملت و دولت ایران هستند و تحریم‌های خصمانه و یکجانبه آمریکا را هرگز نمی‌پذیرند.

وی تصریح کرد آمریکایی‌ها از طریق سفارت خود در عراق تلاش‌های گسترده‌ای انجام دادند و از طریق دادن پول به برخی طرف‌ها فشارهای گسترده‌ای وارد کردند تا عادل عبدالمهدی نخست وزیر نشود و فرد مورد نظرشان را به نخست‌وزیری برسانند، اما همه این تلاش‌ها شکست خورد.

الموسوی به اقدامات و گام‌های مهم نخست ‌وزیری عراق پرداخت و حمایت از حشد شعبی و پرداخت حق و حقوق آنها، موضع‌گیری شفاف و صریح در حمایت از ایران در برابر تحریم‌های خصمانه آمریکا و نیز تاکید بر توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران را نکات قابل توجه درباره عادل عبدالمهدی برشمرد.

الموسوی با تاکید بر پیوندهای عمیق تاریخی و اجتماعی و مذهبی ملت ایران و ملت عراق، حضور میلیونی زائران ایرانی در عراق در مراسم اربعین حسینی و استقبال مثال‌زدنی و گرم مردم عراق از آنها را تاکیدی بر این پیوندهای مستحکم و مبتنی بر عقیده و ایمان دانست.

سخنگوی جنبش نجباء در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد محور مقاومت در منطقه پیروز شده و در مقابل، محور آمریکا و متحدانش شکست خورده‌اند،‌ آمریکا در سوریه کاملا شکست خورده و فقط به دنبال کسب دستاوردهای سیاسی است.

به گفته الموسوی، آمریکا در تلاش است تا با کارت کردها در سوریه در راستای منافع خود بازی کند،‌این کشور همانطور که کردها را در مسئله همه پرسی جدایی تنها گذاشت، کردهای سوریه را هم رها خواهد کرد، آمریکا همچنین در تلاش است تا جبهه النصره را که یک گروه تروریستی است در سوریه و در روند سیاسی وارد کند که در این راه هم شکست خواهد خورد.

سخنگوی جنبش نجباء به شکست رژیم صهیونیستی در برابر مقاومت لبنان و فلسطین اشاره کرد و گفت اخیرا شاهد بودیم که رژیم اسرائیل چند روز هم نتوانست در برابر مقاومت فلسطین ایستادگی کند و شکست خورد، این رژیم در صورتی که در آینده بخواهد جنگی به راه اندازد، قطعا شکست خواهد خورد.

وی تصریح کرد در صورتی که آمریکا و اسرائیل بخواهند علیه جمهوری اسلامی ایران، وارد جنگ شوند، ایران تنها نخواهد بود و تمام محور مقاومت در کنارش خواهند ایستاد و این جنگ به نابودی اسرائیل منجر خواهد شد.

الموسوی که در نشست کمیسیون سیاسی و امور بین المللی جمعیت دفاع از ملت فلسطین که به بررسی دستاوردهای سیاسی ایران در چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی با تاکید بر تحولات منطقه غرب آسیا اختصاص داشت، سخن می‌گفت به پیروزی سوریه در نبرد با تروریسم تکفیری مورد حمایت آمریکا و رژیم‌های عربی و صهیونیستی اشاره کرد و گفت ارتش سوریه امروز اکثر سرزمین این کشور به جز ادلب را در کنترل خود دارد و گروه‌های تروریستی شکست خورده‌اند و ما شاهد هستیم که دولت‌های عربی برای رفتن به دمشق با هم مسابقه می‌گذارند، تا دیروز عمر البشیر از سرنگونی دولت سوریه حرف می‌زد،‌اما امروز به دمشق می‌رود و با بشار اسد دیدار می‌کند.

سخنگوی نجباء‌ با اشاره به تاثیرات شگرف و گسترده انقلاب اسلامی در میان ملت‌های محروم و مستضعف خاطر نشان کرد امروز ملت‌های جهان آرزوی داشتن انقلابی همچون انقلاب اسلامی ایران را دارند.

در این نشست همچنین حسین رویوران معاون سیاسی و امور بین الملل جمعیت دفاع از ملت فلسطین در سخنانی به موضوع منافع ملی در 40 سال گذشته پس از پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: انقلاب یک تحول بنیادین در همه سطوح است ، چون انقلاب یک تحول بنیادین بود پس یک الگوی جدیدی را ایجاد کرد. باید ببینیم در 40 سال گذشته چه دستاوردها و چه ناکامی هایی داشته ایم و بحث منافع ملی و امنیت ملی به چه شکلی بوده است.

به گفته رویوران، بعد از انقلاب اسلامی و حاکم شدن ایدوئوزلوی اسلامی اهداف نظام در سه دایره تبیین شد: 1. دایره ملی2. دایره جهان اسلام 3. دایره مستضعفین.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 990341

وب گردی

وب گردی