خروج نظامیان آمریکا از سوریه پیروزی بزرگی برای ایران و بشار اسد است

یک سناتور آمریکایی تصمیم دولت این کشور برای خارج کردن نظامیان آمریکایی از سوریه را پیروزی بزرگی برای ایران و رئیس‌جمهور سوریه توصیف کرد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز «لیندسی گراهام»، نماینده جمهوری‌خواه مجلس سنای آمریکا امروز چهارشنبه، تصمیم دولت این کشور برای خارج کردن نیروهای آمریکایی از سوریه را یک پیروزی بزرگ برای ایران و «بشار اسد»، رئیس‌جمهور سوریه توصیف کرد.

گراهام از حامیان سرسخت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در مجلس سنا است. او در زمان ریاست‌جمهوری «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا به شدت منتقد سیاست‌های او، از جمله خروج نیروهای آمریکا از عراق بود.

این سناتور جمهوری‌خواه روز چهارشنبه تصمیم دولت ترامپ را «یک اشتباه بزرگ، مانند اوباما» خواند و گفت این اقدام، «پیروزی بزرگی برای ایران، روسیه و بشار اسد خواهد بود.»

رسانه‌های آمریکا روز چهارشنبه به نقل از منابع آگاه گزارش دادند دولت آمریکا در تدارک خارج کردن نظامیان خود از سوریه است.

آمریکا در حال حاضر حدود ۲۰۰۰ نیرو در سوریه دارد که اکثر آنها در شمال شرق سوریه مستقر هستند. بخشی از این نیروها هم در منطقه «التنف»، واقع در جنوب شرق سوریه و در نزدیکی مرز اردن حضور دارند.

دیگر نماینده‌های کنگره آمریکا هم همانند گراهام از تصمیم دولت ترامپ انتقاد کرده‌اند. «مارکو روبیو»، یکی دیگر از نماینده‌های جمهوری‌خواه سنا هم آن را «خطایی جدی» خوانده که تبعاتی در پی خواهد داشت.

علی‌رغم این، سناتور «رند پال» از تصمیم ترامپ استقبال کرده و گفته خوشحال است که او پس از اعلام پیروزی بر داعش، نیروهای آمریکا را از سوریه خارج می‌کند.

دولت آمریکا از سپتامبر ۲۰۱۴، به عنوان بخشی از راهبرد خود برای کمک به معارضان سوری در حال جنگ با دولت مرکزی سوریه نیروهای خود را در این کشور مستقر کرد.

استقرار نظامیان آمریکایی در حالی انجام می‌شد که «باراک اوباما» از حدود یک سال قبل‌تر «سیا» را مأمور اجرای یک برنامه مخفیانه با هزینه سالانه ۱ میلیارد دلار برای تسلیح و تجهیز شبه‌نظامیان در حال پیکار با دولت سوریه کرده بود.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 990347

وب گردی

وب گردی