ساخت جزایر 5 گانه در هلند

کشور هلند برای حفاظت از طبیعت خشکی 5 جزیره در دریاچه مارکرمیر طی 30 ماه و با هزینه ای 60 میلیون یورویی احداث نمود.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، هلند 5 جزیره مصنوعی در دریاچه «مارکرمیر» جهت بازگرداندن طبیعت خشکی به این منطقه احداث نمود.

برای ایجاد این ساختار طبیعی فناوری مبتکرانه ای مورد استفاده قرار گرفته است و برای ساخت این جزایر مصنوعی از مواد ته نشین شده رودخانه ها پس از جزر آب که ترکیبی میان گل و شن دارد استفاده شده است.

دریاچه مارکرمیر که مساحت آن 700 کیلومتر مربع است یکی از بزرگترین دریاچه های آب شیرین در اروپا است و از آن به عنوان مخزن و مانعی در برابر سیل و خشکسالی مورد استفاده می شود.

در چند دهه گذشته نظام طبیعی خشکی در این منطقه در پی ساخت سدی که میان این دریاچه و کانال آبی مجاور ایسلمیر دچار تغییرات گسترده ای شده است چنانچه رسوبات که جریان های آبی با خود به همراه می آورند به عمق این دریاچه رفته و موجب کدورت آب آن و کاهش تعداد ماهی ها، پرندگان، گیاهان و نرم تنان این دریاچه شده است.

آندره دونیکر یک از محیط بانان این منطقه گفت: این پروژه مهندسی یکی از بزرگترین عملیات های بازسازی ثروت های طبیعی در اروپا است و سازمان هلندی و غیر دولتی «Natuurmonumenten» بر ساخت آن نظارت کرده و محور آن حفاظت از طبیعت است.

هزینه ساخت این جزیره ها حدود 60 میلیون یورو شده که بیشتر آنها از سوی شهروندان پرداخت شده است.

جزیره اصلی در میان این 5 جزیره مکان هایی برای نگهبانان و خانه هایی چوبی برای پرندگان و پل هایی چوبی روی برکه ها در میان اراضی پوشیده از گیاهان مختلف دارد که بازدید از این مناطق برای عموم مردم آزاد است اما چهار جزیره دیگر تنها برای احیای حیات در خشکی و زندگی گیاهان اختصاص دارد.

گروفین فان دیر کلوستر رئیس این پروژه گفت ساخت جزیره با شن یک تکنولوژی رایج است که از آن در سراسر جهان استفاده می شود اما استفاده از این مواد در نوع خود بی سابقه است.

این جزایر 5 گانه در 30 ماه ساخته شده و برای حفاظت از 30 هزار پرستو در این سال مورد استفاده قرار می گیرد و کارشناسان اعلام کردند این مکان هم اکنون 127 گونه گیاه در حال زندگی هستند که بذر آنها توسط باد به این منطقه منتقل شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 990376

وب گردی

وب گردی