آمار شرکت اساتید در دوره های دانش افزایی اعلام شد

رئیس مرکز هم‌اندیشی استادان و نخبگان دانشگاهی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاهها گفت: در سال ۹۷ تعداد۴۱۲دوره‌ دانش‌افزایی در دانشگاه‌ها برگزار شده و ۸۸۳۶ استاد در این دوره‌ها شرکت کردند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت‌الاسلام سید مهدی ساداتی‌نژاد گفت: مرکز هم‌اندیشی استادان و نخبگان دانشگاهی در راستای انجام ماموریت‌های محوله در حوزه فرهنگی استادان دانشگاه‌های کشور، برنامه‌های فاخر و ارزشمندی را در سال‌های اخیر برنامه‌ریزی و اجرا نموده است.

وی ادامه داد: از شاخص‌ترین برنامه مرکز یکی در حوزه برگزاری دوره‌های دانش‌افزایی و دیگری برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی و امور فوق‌برنامه فرهنگی ویژه استادان دانشگاه‌های کشور را می‌توان نام برد.

رئیس مرکز هم‌اندیشی استادان و نخبگان دانشگاهی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها افزود: در سال ۱۳۹۷ تعداد ۴۱۲ دوره‌ دانش‌افزایی در دانشگاه‌ها برگزار شده و تعداد ۸۸۳۶ استاد در این دوره‌ها شرکت کرده اند.

وی ادامه داد: عناوین دوره‌ها عبارت‌اند از ۶۰ دوره تعلیم و تربیت، ۷۲ دوره اندیشه سیاسی اسلام، ۱۱۳ دوره اخلاق حرفه‌ای، ۹۰ دوره معرفت‌شناسی اسلامی و ۴۱ دوره غرب‌شناسی.

رئیس مرکز هم‌اندیشی استادان و نخبگان دانشگاهی افزود: در سال ۱۳۹۶ بیش از ۲۰۰۰ نشست هم‌اندیشی بین استادان دانشگاه‌های کشور با موضوعات سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و علمی برگزار شده است.

وی ادامه داد: همچنین ۸۷۷ برنامه فرهنگی مانند اردوهای استادی، برنامه‌های ورزشی، دیدار با علما، دیدار با خانواده‌های شهدا و شرکت در امور خیریه در سطح دانشگاه‌های کشور برگزارشده است.

ساداتی‌نژاد یادآورشد: در زمینه هیات‌های مذهبی استادان نیز در ۱۳۰ دانشگاه کشور هیات برای استادان تأسیس شده که برخی از این هیأت‌ها به‌صورت هفتگی برنامه‌های قرآنی و دینی برای اساتید برگزار می‌کنند. در حوزه فضای مجازی نیز با تشکیل ۱۷۱ گروه و کانال در پیام‌رسانها و شبکه‌های اجتماعی ارتباط مناسب و خوبی جهت بهره‌برداری از این ظرفیت فراهم شده است.

رئیس مرکز هم‌اندیشی استادان و نخبگان دانشگاهی خاطرنشان کرد: در رویکردهای آینده مرکز هم‌اندیشی استادان در دهه پنجم انقلاب اسلامی مهم‌ترین برنامه برگزاری نشست‌های تخصصی و کاربردی جهت ارائه راهکارها و کمک به فرایند تصمیم‌سازی دستگاه‌های اجرایی است که در دستور کار می‌باشد و امیدواریم حلقه اتصال دانشگاه در جهت رفع مشکلات کشور باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 990380

وب گردی

وب گردی