۳ پروژه بین‌المللی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی همدان انجام می شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: دانشگاه علوم پزشکی همدان با داشتن ۱۲ درصد هیئت علمی کشور ۳۰ درصد تولیدات علمی را به خود اختصاص داده که ۳ پروژه با همکاری‌های بین‌المللی در همدان انجام می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر سید حبیب الله موسوی بهار پیش از ظهر پنجشنبه (۲۹ آذر) در آئین گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری و تجلیل از برگزیدگان برتر این حوزه در همدان، اظهار کرد: پروژه‌های که به دانشگاه اعتماد شده و در اختیار آنها قرار داده شده، موفق بوده است.

وی افزود: از سال ۶۵ که مسئولیت بخش درمان به دانشگاه علوم پزشکی واگذار شد، بسیاری از مشکلات بخش پزشکی حل شد و اکنون جزو سرآمدان منطقه شدیم و امیدواریم در تکنولوژی و خودرو نیز به دانشگاه‌ها اعتماد شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان کرد: رتبه ما در جهان در موضوع فناوری که با بالاترین سرعت ثبت شده، در سال ۲۰۱۷ رتبه ۱۶ جهان بود که در شش ماهه اول سال این رتبه به ۱۵ ارتقاء یافته است.

وی عنوان کرد: این افتخار و دستیابی که در سال ۱۴۰۴ باید به آن می‌رسیدیم اما اکنون دست یافتیم، با هزینه بودجه ۳ دهم درصدی کشور محقق شده که باید دست پژوهشگران را بوسید و طلا گرفت و مملکت و مدیران باید قدر آنها را بدانند این در حالیست که بودجه پژوهشی مراکش ۱۶ برابر کشور ما است.

موسوی بهار خاطرنشان کرد: توفیقات پژوهشی کشور طی چند دهه قبل شروع شده چرا که در قبل از انقلاب پژوهش‌های خاصی صورت نگرفت و پس از آن نیز با شروع جنگ تحمیلی این موضوع به تعویق افتاد و بدون شک از سال ۷۵ اقدامات پژوهشی کشور آغاز شده است.

وی عنوان کرد: چند دهه هم به تمرین گذشته و طی دو دهه اخیر به فناوری رسیده‌ایم و در این رتبه هم خوش درخشیده‌ایم به طوریکه از رتبه ۱۱۵ در سال ۲۰۱۷ به ۷۵ رسیده‌ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان تصریح کرد: در راستای توجه به پژوهش، توجه به زیرساخت‌های پژوهشی، آزمایشگاه‌های بزرگ و جدیدی راه انداختیم به طوریکه نظام ثبت سرطان یکی دیگر از شگفتی‌های حوزه پژوهشی است.

وی بیان کرد: در سال ۹۶ در راستای تولید علم در دنیا رتبه ۷ صدم دنیا بودیم که اکنون این رقم به ۱.۸ درصد رسیده که به تولید علم دنیا کمک کرده‌ایم.

موسوی بهار افزود: ماموریت دانشگاه نسل سوم توجه به پژوهش و تقویت مراکز رشد است که چندین شرکت دانش بنیان در این راستا ایجاد شده است.

وی تاکید کرد: اگر فرهنگ پژوهش را بین مسئولان و مردم نهادینه کنیم بسیاری از مشکلات مردم برطرف می‌شود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 990385

وب گردی

وب گردی