اختراع بی نظیر «تسلا» چگونه کار می کند

تاکنون به این فکر کرده اید که شارژرهای بی سیم چگونه کار می کنند؟

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز به نقل از « www.gercekbilim.com» ، قبل از این که برای اولین بار «نیکولا تسلا» در دهه 1890 میلادی به فکر انتقال امواج الکتریکی بدون استفاده از سیم و از طریق هوا بیفتد از این روش برای انتقال امواج رادیویی از طریق هوا و بدون استفاده از کابل استفاده می شد.

با توجه به این اصل، الکتریسیته نیز مانند فرکانس های رادیویی به امواج الکترو مغناطیسی تبدیل می شوند و بعد از این که به نقطه مورد نظر انتقال داده شده مجددا به الکتریسیته تبدیل می شود.

سیستم شارژرهای بی سیم برعکس امواج رادیویی، انرژی بیشتری انتقال می دهند.

بزرگ‌ترین مشکل این تکنولوژی این است که با آن می توان انرژی را فقط تا فاصله چند سانتی متری منتقل کرد.

مزیت شارژرهای بی سیم نسبت به فرکانس های رادیویی این است که می توانند انرژی بیشتری را انتقال دهند. برای استفاده از شارژر های موجود در بازار باید گوشی را در جایگاه مخصوص شارژ قرار دهید اگر گوشی را از جای خود تکان دهید جریان شارژ قطع می شود.

در حال حاضر با وجود این که، تحقیقات روی انتقال امواج الکتریکی به مسافت های طولانی تر ادامه دارد امکان شارژ بی سیم ماشین های الکتریکی با شارژهای بی سیم وجود ندارد.

به این فکر کنید که در صورت تحقیق این تکنولوژی دیگر نیازی به تعویض باتری قلب و با حذف دکل های برق تعویض یا تعمیر دکل های خراب شده بر اثر توفان نیست.

هماهنگی دقیق بین فرستنده و گیرنده بسیار مهم است؛ بنابراین، فرکانس فرستنده و گیرنده باید برابر شود. این مانند این است که با عبور کامیونی از کنار خانه شما و با یک فرکانس مناسب، شیشه پنجره ها به ارتعاش در می آید و یا این کامیون بدون صدا از کنار خانه رد می شود.

همانطور که اشاره شد هماهنگی دقیق بین فرستنده و گیرنده بسیار مهم است، اگر این هماهنگی برقرار نشود انرژی دریافتی توسط گیرنده به مقدار قابل توجهی کاهش می یابد و ممکن است به صفر برسد.

دانشمندان در حال کار روی شارژهایی هستند که مانند رادیو که با استفاده از دکمه های تعبیه شده یا به صورت خودکار فرکانس مناسب را انتخاب می کنند بتوانند فرکانس مناسب را پیدا کنند در این صورت این سیستم ها می توانند فرکانس مناسب یا حتی سریع ترین فرکانس را پیدا کرده و خود را با آن تطبیق دهند.

به این ترتیب باتری ماشین های الکتریکی پارک شده در پارکینگ می توانند فرکانس مناسب را یافته و خود را شارژ کنند و در صورتی که فرکانس تغییر کرد، جریان را قطع کنند و یا فرکانس دیگری پیدا و به شارژ شدن ادامه دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 990389

وب گردی

وب گردی