برای تهیه تجهیزات استاندارد مدارس به کمک مردم و خیرین نیاز داریم

وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش در تهیه وسایل و تجهیزات استاندارد مدارس به کمک مردم و خیرین نیاز دارد.

به گزارش ایسکانیوز، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در آیین افتتاح آموزشگاه خیرساز بهاران در آران و بید گل ضمن گرامیداشت یادوخاطره دانش آموزان دختر دبستان اسوه حسنه زاهدان و تسلیت به خانواده‌های آنان و جامعه فرهنگیان اظهار کرد: آموزش و پرورش در تهیه وسایل و تجهیزات استاندارد و مورد نیاز فضاهای آموزشی و پرورشی، نیاز به کمک دارد و یقین دارم با ظرفیتی که خیرین نیک اندیش در کشور دارند می توانند در این امر به کمک آموزش و پرورش بیایند.

وی افزود: همه تلاش هایی که برای به ثمر رسیدن تعلیم و تربیت کشیده می‌شود به شرطی اتفاق می‌افتد که مدرسه ویژگی‌های لازم را داشته باشد و شایستگی تحقق اهداف را داشته باشد، البته صرفاً فضای فیزیکی مدرسه منظور نیست بلکه همه آن چیزی است که برای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان مورد نیاز است.

بطحایی با بیان اینکه مدرسه در فرایند تعلیم و تربیت بسیار موثر است، تصریح کرد: اگر قوی‌ترین محتوای آموزشی را داشته باشیم اما مدرسه مناسبی نداشته باشیم به اهداف خود در تعلیم و تربیت دست پیدا نمی کنیم.

وی تأکید کرد: در دولت دوازدهم این سیاست و جهت‌گیری را دنبال می‌کنیم که مدرسه اصلی‌ترین سازمان در آموزش و پرورش شود و توانایی‌هایی لازم را به دست آورد و در این مسیر اختیارات لازم برای مدرسه درنظر خواهد گرفته شد.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه گفت: ساختمان و حیاط مدرسه صرفاً تجهیزات سخت افزاری و فیزیکی نیستند، بلکه در یادگیری دانش‌آموزان موثرند و امکاناتی که در مدرسه به کار گرفته می‌شود در فرایند یادگیری مهم است.

وی با مهم شمردن نقش فضای مدرسه در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان، اظهار کرد: مدرسه باید کارگاهی برای تمرین کردن زندگی باشد و دانش‌آموزان مهارت‌های لازم را در آن آموزش ببینند و برای داشتن چنین مدارسی باید به این سمت حرکت کنیم.

بطحایی گفت: یکی از برنامه‌هایی که برای مدارس پیگیری می‌کنیم این است که در دوره ابتدایی بازی‌های آموزشی وارد دبستان‌ها شود و یک کلاس را برای این موضوع اختصاص دهیم؛ این کلاس باید پنجره‌ای تیره رنگ داشته باشد که خانواده‌ها بتوانند فرزندانشان را در حین بازی و آموزش ببینند و بسیاری از رفتارهای نامطلوب دانش‌آموزان را از همین کلاس‌های آموزشی می‌توان فهمید و برای پیشگیری از آن برنامه‌ریزی کرد.


انتهای پیام/

کد خبر: 990392

وب گردی

وب گردی