اعتراف اتریش به نقش روسیه و ایران در توقف مناقشه نظامی در سوریه

وزیر خارجه اتریش تاکید کرد، برخورد واقع‌بینانه روسیه و حمایت ایران از اقدامات مسکو برای حل و فصل مناقشه نظامی در سوریه، عامل مهمی در پایان یافتن درگیری‌های نظامی در سوریه است که این نقش غیرقابل انکار است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، "کارین کنایسل" وزیر امور خارجه اتریش اعلام کرد که برخورد واقع بینانه روسیه در حل و فصل اوضاع در سوریه و حمایت ایران از این اقدامات عامل اصلی موفقیت در پایان یافتن درگیری‌های نظامی چندین ساله در سوریه است.

وی در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: «من روسیه را یک شریک، قبل از هر چیز در منطقه خاورمیانه می‌دانم. برخورد من با روسیه در مسئله اوکراین و سوریه کاملا متمایز است. نقش روسیه در حل و فصل اوضاع در سوریه غیرقابل انکار است.»

وزیر خارجه اتریش یادآور شد، در سپتامبر سال 2015 بسیاری از تصمیم مسکو برای اجرای عملیات نظامی در خاک سوریه انتقاد کرده و نتیجه خوبی از این اقدام انتظار نداشتند، ولی این پیش بینی‌ها درست از آب درنیامد.

کنایسل افزود: «برخورد واقع بینانه روسیه با مسائل سوریه و بدون تردید حمایت مقامات ایران از آن، باعث اجرای تعهد "حفاظت از صلح" در سوریه و حل و فصل مناقشه نظامی در این کشور شده است. البته این به معنای آن نیست که روسیه یا هر کشور دیگری که در سوریه حضور دارد، بتواند به تنهایی قادر به پایان دادن به این جنگ شود.»

وی بر ضرورت دستیابی به توافق بین همه طرفین درگیر در این مناقشه در چارچوب مذاکرات ژنو و آستانه تاکید کرد و گفت، ثبات اوضاع در منطقه نیازمند مشارکت همه نقش آفرینان در روند اوضاع است.

انتهای پیام/

کد خبر: 990401

وب گردی

وب گردی