ایجاد شبکه ملی جامعه و دانشگاه  از رسالت های اجتماعی دانشگاه است

غلامرضا غفاری،معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه باید گوشه چشمی به دغدغه های جامعه داشته باشد و ما باید اتصال و پیوندی بین نظام آموزش عالی با بدنه اجتماعی برقرار کنیم تا به جامعه بگوییم با شما و در کنار شما هستیم.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از دانشگاه شهرکرد، نشست «هم اندیشی ارکان دبیر خانه مرکزی شبکه ملی جامعه و دانشگاه» با حضور روسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان چهار محال و بختیاری در محل دانشگاه شهرکرد برگزار شد.

غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این نسیت به ماهیت و اهداف شکل گیری شبکه ملی جامعه و دانشگاه و رسالت اجتماعی دانشگاه در این زمینه پرداخت و اظهار داشت: ما با شبکه ملی جامعه و دانشگاه می‌خواهیم به یک هم افزایی، تعامل فکری و خرد جمعی برسیم وبا احساس مسئولیت دغدغه‌هایی را که داریم با هم در میان بگذاریم تا از طریق کارشناسی و توجه به اندیشه‌ها و نقطه نظراتی که دیگران دارند، گشایشی در امور ایجاد شود.

وی با بیان اینکه با ایجاد شبکه ملی جامعه و دانشگاه این مکان فراهم شد که با لحاظ کردن اندیشه‌ها و ایده‌ها به دستآوردهای بیشتری برسیم، به گسترش کمی آموزش عالی و به حاشیه رفتن نقش دانشگاه در حل مسائل اجتماعی اشاره و ابراز امیدواری کرد که مدل پویا و چابک شبکه ملی جامعه و دانشگاه بتواند مکانی برای اندیشمندان و نخبگان سازمان‌های مردم نهاد استان‌ها برای رصد مشکلات و در نهایت حل مشکلات پیش رو باشد.

غفاری در پایان این نشست گفت: امیدوارم با توجه به پتانسیلی که بخش‌های آموزشی در استان‌های مختلف دارند خدمت گزار و کمک کار خوبی برای توسعه استان‌ها و کمک به حل مسائل مختلف استانی باشند.

سعید کریمی رئیس دانشگاه شهرکرد و دبیر شبکه ملی جامعه و دانشگاه استان چهارمحال و بختیاری با ارائه گزارشی پیرامون وضعیت این استان و شبکه ملی جامعه و دانشگاه استان، اظهار امیدواری کرد این نشست‌ها راه گشایی در جهت نیل به اهداف و حل مشکلات و مسائل استان با کمک اطلاعات و مطالعات کار گروه‌های تشکیل شده در استان باشد.

مهدی کرمی دبیر شبکه ملی جامعه و دانشگاه در استان چهار محال وبختیاری نیز در این نشست به اهم فعالیت‌های انجام شده این شبکه در استان پرداخت و به معرفی کار گروه‌های تخصصی شکل گرفته در زمینه محیط زیست آب و کشاورزی، مسائل اجتماعی اشتغال و گردشگری، اقتصاد و صنعت اشاره کرد.

در ادامه این نشست دبیران کارگروه‌های شبکه ملی جامعه و دانشگاه، روسای دانشگاه‌ها و مراکزآموزش عالی استان چهارمحال و بختیاری به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.

انتهای پیام/

کد خبر: 990424

وب گردی

وب گردی