میرغیاثی: نتایج پژوهش های دانشگاهی باید درجامعه تأثیرگذاری داشته باشد

سید عبداله میرغیاثی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند و رباط کریم در مراسم «دوازدهمین هفته پژوهش و فناوری» گفت: اگر بنا باشد تحقیقات و پژوهش های ما به شکل پایان نامه های بی اثر تبدیل شده و بهره ای نداشته باشد، در نتیجه این پژوهش عقیم است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند، مراسم «دوازدهمین هفته پژوهش و فناوری» با حضور سید عبداله میرغیاثی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند و رباط کریم، اعضای هیات رئیسه، حجت الاسلام و المسلمین عبدالله زاده پاشاکی امام جمعه شهر جدید پرند، مهندس ساداتی فرماندار شهرستان رباط کریم، علیقلی عضو هیآت علمی واحد تهران مرکزی، معمارزاده عضو هیات علمی واحد علوم تحقیقات، مسئولان منطقه، محققان و دانشجویان در سالن اجتماعات دانشکده آی تی (it) برگزار شد.
در این جشنواره که از ۲۴ آذر تا ۳۰ آذر ادامه داشت کارگاه‌های تخصصی با ارائه گواهینامه معتبر به صورت رایگان با محورهای، بازاریابی و تبلیغات نوین، تجارت الکترونیک و ایده‌های کوچک، آموزش مهارت‌های زندگی، کارگاه مقاله نویسی، آشنایی با شیوه‌های تولید و چاپ مقاله‌های علمی، معرفی باشگاه پژوهشگران جوان، سخنرانی های علمی تخصصی و سبک زندگی برگزار گردید.

در ابتدای مراسم سید عبداله میرغیاثی رئیس واحد دانشگاهی پرند و رباط کریم در این جلسه اظهار کرد: هفته پژوهش مقدس است و زمانی است که استعدادها نمایان می شود.

وی با تأکید به فرموده مقام معظم رهبری که امروز جامعه دانشگاهی باید نسبت به چالش های اجتماعی معرفت و شناخت داشته باشد و در مقام پاسخ بر آیند، گفت: اگر بنا باشد تحقیقات و پژوهش های ما به شکل پایان نامه های بی اثر تبدیل شده و بهره ای نداشته باشد در نتیجه این پژوهش عقیم است.
میرغیاثی ضمن اعلام حمایت مادی و معنوی از دانشجویان در زمینه های مختلف علمی و پژوهشی گفت: امید است جوانان مستعد و علاقمند با پشتیبانی نظام اداری و دانشگاهی انگیزه قوی در آنان تقویت شده تا بتوانند گام های موثری بردارند.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالله زاده پاشاکی امام جمعه شهر جدید پرند هم ضمن تبریک هفته پژوهش و ابراز خرسندی از دستاوردهای مختلف علمی و پژوهشی واحد اظهار داشت: نقطه هر کشوری دانشگاه و مراکز علمی آن است. امروزه وظیفه شما دانشجویان و من طلبه است که از کشور، دین، اقتصاد و امنیت کشورمان با همین پژوهش محوری دانشگاه پاسداری شود.

وی افزود: اگر هزینه ها در دانشگاه ها انجام شود این یک سود است نه خسارت. در دانشگاه برای آینده کشور سرمایه گذاری می شود و هر یک از دانشجویان می توانند خدمتگذار نظام اسلامی شوند. امروز دلخوشی مقام معظم رهبری به جوانانی است که پشت صندلی دانشگاه و حوزه نشسته اند و اینها هستند که می توانند کشور را از بن بست نجات دهند.

امام جمعه شهر پرند با تاکید بر پژوهش محوری در دانشگاه گفت: هر چه می توانید در زمینه پژوهش کار کنید و دستاورد عملی خود را در معرض بروز و ظهور مردم بگذارید.
وی گفت: پرفسور سمیعی که در کشورهای خارجی به انسانیت خدمت می کند از همین دانشگاه برخاسته است. ما باید واژه می توانیم را تلقین کنیم تا باورمان شود که می توانیم کشور را از بن بست، سیاست زدگی نجات دهیم و به نقطه اوج برسیم.

پاشاکی در انتها با استناد به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) گفت : خداوند به پیغمبر می گوید قل رب زدنی علما یعنی اگر در مظان استجابت دعا قرار گرفتی بگو خدایا علم من را زیاد کن این نشان می دهد که علم در حالت پژوهش و تحقیق بدست می آید، علم اکتسابی است و باید برای رسیدن به آن زحمت کشید.

در ادامه مراسم مسعود سیمخواه معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند و رباط کریم ضمن ارائه گزارشی از دستاورهای پژوهشی واحد پرند ضمن تبریک هفته پژوهش گفت: هدف ما از برگزاری این جشنواره‌ها معرفی دستاورد‌های جدید پژوهشی و امکان ایجاد زمینه تبادل اندیشه و طرح مسائل علمی جدید در حوزه‌های مختلف است.

سیمخواه افزود: رشد علم ابزار بهبود وضع بشر تلقی می شود، علم به مردم کمک می کند که جایگاه خود را در جهان بشناسند و آنها را از تعصب ظلم،جهل، میرهاند. این در حالی است که رشد علم بر حسب پیشرفت به سوی روشنگری فراگیر و آزادی جهان شمول بشر بوده است.

در انتها از پژوهشگران برتر، کارکنان فعال در حوزه پژوهش و دانشجویانی که در مسابقات بتن مقام کسب کردند تجلیل شد و همچنین از بنیانگذاران واحد دانشگاهی پرند خانم دکتر علیقلی و دکتر معمارزاده با اهدای لوح سپاس قدردانی شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 990429

وب گردی

وب گردی