سلام به زمستان با برف پاییزی

مدیر پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: روز شنبه ( ۱ دی) فعالیت سامانه بارشی در برخی نقاط استان های واقع در شمال شرق، شرق، مرکز، شرق مازندران، گلستان و شمال سمنان باعث بارش باران و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات بارش برف را خواهیم داشت.

به گزارش ایسکانیوز، احد وظیفه درباره وضعیت هوای شهرهای مختلف کشور گفت: امروز در برخی نقاط استان های واقع در شمال غرب، غرب، شمال خوزستان، بخش هایی از مرکز کشور، استان های ساحلی خزر، استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز در زنجان، قزوین، البرز، سمنان و تهران، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش باران، وزش باد و در نقاط سردسیر و کوهستانی بارش برف داشته ایم که منجر به کاهش دید و لغزندگی جاده های کوهستانی شده است.

مدیر پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: از اواخر امشب بارش در شمال غرب و غرب قطع شده و در این نواحی مه صبحگاهی پیش بینی می شود.

وی گفت: روز شنبه ( 1 دی) فعالیت سامانه بارشی در برخی نقاط استان های واقع در شمال شرق، شرق، مرکز، شرق مازندران، گلستان و شمال سمنان باعث بارش باران و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات بارش برف را خواهیم داشت.

وظیفه با اشاره به فعالیت سامانه بارشی و استان های تحت تاثیر این سامانه، در روز شنبه ( 1 دی) گفت: در شرق مازندران، گلستان، شمال خراسان شمالی، جنوب خراسان رضوی، ارتفاعات شمال شرق سمنان، شمال خراسان جنوبی بارش باران، وزش باد و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف پیش بینی می شود.


وی افزود: در جاده های کوهستانی مناطق ذکر شده، لغزندگی معابر و کاهش دید پیش بینی می شود، بنابراین توصیه می شود هموطنان گرامی با خودروی مجهز به زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی اقدام به مسافرت کنند و سازمانها و نهادهای مسئول اقدامات لازم را به عمل آورند.

مدیر پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: به سبب وزش باد شدید، روز شنبه خلیج فارس و تنگه هرمز مواج پیش بینی می شود و ارتفاع موج به حدود دو تا سه متر خواهد رسید و طی روز یکشنبه مناطق مرکزی و شرقی خلیج فارس مواج و ارتفاع موج به حدودیک و نیم تا دو مترخواهد رسید. از این رو توصیه می شود طی این مدت احتیاط لازم در تردد شناورهای سبک و تفریحی به عمل آید.

وظیفه ادامه داد: همدان و شهرکرد با دمای منفی 7 درجه سردترین مراکز استان و بندرعباس با 28 درجه بالای صفر گرم ترین مرکز استان در روز شنبه ( 1 دی ماه) پیش بینی می شود.

وی درباره وضعیت هوای تهران نیز گفت: آسمان تهران روز شنبه همزمان با اولین روز زمستان، نیمه ابری، به تدریج کاهش ابر، گاهی وزش باد پیش بینی می شود و دمای هوای تهران 3 درجه کاهش می یابد و 10 درجه سانتیگراد بالای صفر پیش بینی می شود.

خبر آنلاین

انتهای پیام/

کد خبر: 990452

وب گردی

وب گردی