کاربرد سم بوتولینوم در درمان  تروما، ضایعات نخاعی وسکته های مغزی و قلبی

دبیر علمی بیست و دومین سمینار طب فیزیکی توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران از ارائه تازه‌های طب توانبخشی در این سمینار خبر داد و گفت: کاربرد سم بوتولینوم در درمان اسپاستیسیتی در حاشیه سمینار  مطرح می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر بینا افتخارسادات، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز و متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در آستانه برگزاری بیست و دومین سمینار سالیانه طب فیزیکی توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران با اشاره به اینکه ۲۰۰ مقاله به دبیرخانه این سمینار ارسال شده که ۷۰ مورد آن به عنوان سخنرانی پذیرفته شده است، گفت: تازه‌های طب فیزیکی و توانبخشی و موضوعاتی همچون سندرم های درد، توانبخشی‌های نوین، ارتز و پروتز، نقش طب فیزیکی و توانبخشی در کمک به بیماران دچار آسیب های مغزی نخاعی، بیماری‌های مزمن و بدخیم و مشکلات قلبی عروقی همچنین روش‌های جدید مانند سلول درمانی، طب بازساختی و سونوگرافی اسکلتی در این سمینار مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد.

دبیر علمی بیست و دومین سمینار طب فیزیکی ،توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران گفت در حاشیه این سمینار کارگاه‌هایی در زمینه‌هایی مانند روش‌های کمتر تهاجمی در درمان مشکلات اسکلتی و عضلانی، استفاده از سم بوتولینوم در درمان اختلال‌های اسکلتی عضلانی و تفسیر ام‌آر‌آی اسکلتی عضلانی برگزار می‌شود.

وی نسبت به تزریق سم بوتولینوم در مراکز غیر مجاز و آرایشگاه‌ها هشدار داد و گفت: تزریق سم بوتولینوم در این مراکز می‌تواند با عوارض مختلفی برای بیمار همراه باشد وضمن تحمیل هزینه بالا فشار روحی زیادی بر بیمار و خانواده اش واردکند.

افتخارسادات گفت سم بوتولینوم ابتدابرای درمان اسپاسم های صورت استفاده می‌شد و پس از آن برای از بین بردن چروک صورت مورد استفاده قرار گرفت و به حوزه زیبایی وارد شد و امروزه نه تنها در درمان اسپاستیسیتی که به دلیل تروما، ضایعات نخاعی، سکته های مغزی و .... رخ می دهد استفاده می‌شود بلکه در حوزه درمان درد ها و پر تعریقی نیز کاربرد داردکه این موضوع در بیست و دومین سمینار طب فیزیکی، توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران نیز مورد بحث و گفتگو قرار می‌گیرد.

بیست و دومین سمینار سالانه طب فیزیکی،‌ توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران، اظهار داشت: این کنگره 5 تا 7 دی ماه سال جاری در مرکز همایش‌های رازی با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته و به همت انجمن طب فیزیکی و با همکاری گروه‌های آموزشی طب توانبخشی و رشته‌های وابسته برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 990461

وب گردی

وب گردی