40 میلیارد دلار سرمایه از طریق کسب‌وکارهای حوزه اقتصاد اشتراکی ایجاد می‌شود

محمدی با بیان این که اتفاقاتی در حوزه دیجیتال در دنیا در حال رخ دادن است، گفت: 40 میلیارد دلار سرمایه از طریق کسب‌وکارهای حوزه اقتصاد اشتراکی ایجاد می‌شود.

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، مهدی محمدی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمند سازی در خصوص اقتصاد اشتراکی در حوزه فناوری‌های هوشمند و اقتصاد دیجیتال، گفت: اتفاقاتی در حوزه دیجیتال در دنیا در حال رخ دادن است که مفاهیم پایه‌ای زندگی بشر را دستخوش تغییر کرده است، یک‌سری از مفاهیم این‌چنینی در حال از بین رفتن است و مفاهیم جدیدتری تحت عنوان اعتماد بین افراد جامعه در حال شکل‌‌گیری است.

محمدی ادامه داد: کسب‌وکارهای حوزه اقتصاد اشتراکی در سال 2010 توانسته بودند تا 150 میلیون دلار سرمایه جمع کنند که این رقم تا سال 2016 به 23 میلیارد دلار رسیده است که برآوردها برای سال 2018 حدود 40 میلیارد دلار را نشان می‌دهد.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمند سازی افزود: مالکیت از این لحاظ در حال از بین رفتن است که لزومی ندارد برای بهره‌مندی از یک محصول، ‌یک کالا یا یک خدمت یا یک ظرفیت لازم نیست حتماً مالک آن باشیم بلکه می‌توانیم از ظرفیت خالی شخص دیگری استفاده کنیم.

وی بابیان این که مفهوم مالکیت بر اساس موارد مذکور در حال تغییر است، خاطرنشان کرد: این مفهوم در دنیا دیگر به‌مانند قبل تنها در دست یک‌سری از افراد خاص نخواهد بود که این امر باعث خواهد شد تا ظرفیت یک‌سری موارد به افراد دیگری انتقال پیدا کند.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمند سازی بابیان این که با تغییر مفهوم مالکیت، کسب‌ و کارهای جدیدی در دنیا در حال شکل‌گیری است، گفت: این کسب‌ و کارها با شتاب زیادی در حال گسترش هستند.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمند سازی تصریح کرد: اگر بتوانیم بخشی از زیر مجموعه‌های کسب‌ و کارهای اشتراکی مانند بخش حمل‌ونقل اشتراکی را به داخل کشور بیاوریم، خواهیم توانست بخشی از اقتصاد و عواید حاصل از این بخش را فعال کنیم.

محمدی بابیان این که خدمات اقتصاد اشتراکی می‌تواند فرد به‌ فرد منتقل‌ شود، گفت: یکی از نیازهای این فرایند اعتماد فرد به‌ فرد است.

انتهای پیام/

کد خبر: 990502

وب گردی

وب گردی