کنگره دیابت و متابولیسم در بیمارستان بوعلی برگزار شد

29 و 30 آذرماه کنگره دیابت و متابولیسم با هدف با هدف آموزش و هدایت پزشکان متخصص داخلی فعال در این حوزه برگزار در بیمارستان بوعلی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی بیمارستان بوعلی، در دو روز گذشته کنگره دیابت و متابولیسم در سالن شهید باکری مجتمع دانشگاهی ولیعصر (عج) دانشگاه تهران جنوب با مدیریت بیمارستان بوعلی و با ۱۰ امتیاز بازآموزی با هدف آموزش و هدایت پزشکان متخصص داخلی فعال در این حوزه برگزار شد.

دکتر مهران زمان زاده متخصص غدد داخلی و دبیر اجرایی این کنگره در خصوص برگزاری این کنگره به خبرنگار روابط عمومی گفت: در روز اول این کنگره پزشکان متخصص و فوق تخصص فعال در زمینه دیابت حضور و تعدادی از اساتید برجسته و مطرح در رشته فوق تخصصی غدد و متابولیسم از دانشگاه های تهران، شهید بهشتی، ایران و آزاد اسلامی به همراه استاد مدعو از دانشگاه آکسفورد انگلیس در خصوص راهکار های نوین کنترل دیابت به ایراد سخنرانی پرداختند.

وی افزود: در روز دوم کنگره که برای بیماران دیابتی در نظر گرفته شده بود، بیماران و خانواده های ایشان در این مراسم حضور یافتند و پزشکان متخصص برای حاضرین درباره بیماری دیابت و مدیریت عوارض و راهکارهای درمانی جدید صحبت کردند. در این روز حضور تعدادی از هنرمندان مطرح کشور و نیز بازیگران صدا و سیما، معرفی هرمز شجاعی مهر به عنوان سفیر سلامت، اجرای سرود گروه قرآنی اسراء و تفال بر حافظ همزمان با یلدا بر جذابیت مراسم افزود.

دکتر زمان زاده، مدیر کلینیک دیابت بیمارستان بوعلی، با بیان اینکه در جوامع کنونی بیماری دیابت به یک مشکل فردی و اجتماعی بزرگی تبدیل شده و افراد بسیار زیادی را درگیر خود کرده است گفت: بر اساس دانسته های قبلی که با مطالعات اخیر اهمیت بیشتری نیز پیدا کرده، مشکلات قلبی و عروقی و پرفشاری خون همچنان اصلی ترین عامل مرگ و میر بیماران دیابتی هست و از این رو رویکردهای بالینی جدید با تمرکز بر انتخاب داروها و راهکارهایی شکل گرفته که نهایتا منجر به کاهش عوارض قلبی و عروقی این بیماری مزمن می گردد.

وی تصریح کرد: در طراحی این برنامه بویژه برای بیماران در روز دوم، اصول توصیه شده از سوی فدراسیون جهانی دیابت ملاحظه شد که تاکید دارد آموزش های لازم برای بیماران دیابت باید در کنار برنامه های مفرح و جذابی قرار داده شود تا بازدهی مطلوب در ذهن بیماران به همراه داشته باشد.

شایان ذکر است در روز نخست بیش از ۳۵۰ پزشک و در روز دوم نیز بیش از ۶۰۰ پزشک و بیمار در این همایش حضور داشتند.

کد خبر: 990522

وب گردی

وب گردی