کودکانتان را زود به مدرسه نفرستید

ممکن است به عنوان پدر ,و مادر این ترجیح را داشته باشید تا کودکان خود را زودتر از موعد به مدرسه بفرستید تا فرزندتان پیشرفت بهتری داشته باشد اما باید این مسئله را بدانید که طبق تحقیقات این اقدام نتایج عکس خواهد داشت.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، ثبت نام زودهنگام کودکان در مدرسه ممکن است عواقب وخیمی برای رشد عاطفی و روانی آنان داشته باشد.

یک مطالعه جدید توسط مدرسه پزشکی هاروارد نشان داد که کودکانی که زودتر از همسالانشان به مدرسه می روند ممکن است بیشتر در معرض اختلال کم توجهی- بیش فعالی (ADHD)باشند.

ADHD یک اختلال رفتاری رشدی است. معمولاً کودک توانایی دقت و تمرکز بر روی یک موضوع را نداشته، یادگیری در او کند است و از فعالیت بدنی غیرمعمول برخوردار است.

این مطالعه که در مجله پزشکی نیوانگلند منتشر شد، نشان می دهد که کودکان متولد شده در ماه اوت در ایالت های آمریکا در مقایسه با همسالانشان که در همان کلاس ثبت نام کرده اند، 30 درصد بیشتر احتمال ابتلا به ADHD را دارند.

Timothy Layton، «تیموتی لایتون» استاد بهداشت و درمان در دانشکده پزشکی هاروارد، گفت: یافته های ما نشان می دهد که احتمال دارد تعداد زیادی از بچه ها با بیماری ADHD تشخیص داده شوند زیرا نسبت به همسالان خود در سال های ابتدایی مدرسه نسبتا نابالغ تر هستند. یک کودک جوانتر در مقایسه با دیگر همکلاسی های خود دارای تمرکز کمتری در کلاس درس است که همین امر ممکن است به ارجاع پزشکی و تشخیص و درمان ADHD منجر شود.»

محققان افزودند که اختلاف سن 11 یا 12 ماهه ممکن است منجر به اختلاف معنی داری در رفتار شود. این یافته بسیار مهم و قابل توجه است زیرا طی 20 سال گذشته تشخیص ADHD و درمان آن به طور چشمگیری افزایش یافته است.

با این حال «آنوپام جنا» نویسنده ارشد این تحقیق، اظهار داشت که افزایش شیوع ADHD پیچیده و چند فاکتوری در حال وقوع است و دستکاری دلخواه تاریخ ها می تواند یکی از متغیرهایی باشد که بر این پدیده تاثیر می گذارد.

بعضی از والدین ممکن است با این احساس که شروع مدرسه در سن های پایین تر باعث موفقیت تحصیلی کودکانشان می گردد آن ها را به مدرسه بفرستند اما مطالعات استنفورد نشان می دهد که شروع آموزش رسمی در سن بالاتر ممکن است برای کودکان مفید باشد.

« توماس دیی» که استاد استنفورد و یکی از پژوهشگران این تحقیق است اعلام کرد که کودکانی که مهدکودک خود را یکسال دیرتر آغاز می کنند دارای علائم کمتری از کم توجهی و بیش فعالی دارند که خود نشان دهنده اهمیت به نظم در ورود به مدرسه است.

دیی گفت: «ما دریافتیم که تأخیر در شروع مهد کودک برای یک سال باعث کاهش 73 درصدی ناراحتی و بیش فعالی در کودکان 11 ساله می شود و این احتمال را که یک کودک معمولی در آن سن غیر طبیعی یا بیش فعالی داشته باشد را کاهش می دهد.»

این گزارش نشان داد که در قلمرو روانشناسی، میزان بی توجهی و بیش فعالی (صفات سلامت روان در ADHD ) به طور مؤثر مفهوم خود تنظیمی را نشان می دهد.

سطح بالاتری از خود تنظیمی، که توانایی فرد برای کنترل حرکت و رفتار را در دستیابی به اهداف را توصیف می کند، معمولا با موفقیت دانش آموزان مرتبط است.

انتهای پیام/

کد خبر: 990526

وب گردی

وب گردی