وضعیت اضطرار شدید و بسیار بحرانی  خلیج گرگان و تالاب میانکاله

مدیرگروه بوم شناسی دریا موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشورگفت: از دیدگاه زیست محیطی وضع خلیج گرگان و تالاب میانکاله علیرغم نوسانات و مشکلات موجود در وضعیت اضطرار شدید و بسیار بحرانی نیست.

به گزارش ایسکانیوز، فریدون عوفی در اولین زنگ پژوهش که با موضوع ضرورت نجات خلیج گرگان و تالاب میانکاله با حضور عیسی کلانتری - رئیس سازمان حفاظت محیط زیست - به مناسبت هفته پژوهش برگزار شد،تاکید کرد: برای تکمیل اطلاعات درباره وضعیت خلیج گرگان و تالاب میانکاله به انجام پروژه‌های تکمیلی کوتاه مدت نیاز است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: هرچند سناریوی پیشنهادی درباره این منطقه از مزایای نسبی نسبت به وضعیت موجود برخوردار است اما به نظر می‌رسد که هرگونه دستکاری در محیط طبیعی منطقه اثرات منفی محیط زیستی خاص خود را به دنبال خواهد داشت که مستلزم انجام مطالعات -EIA ERA است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه انجام لایروبی در دو کانال پیشنهادی به عنوان تسکین و تا حدودی خروج از بحران فعلی خواهد بودگفت: برای بهبود وضعیت زیست‌محیطی منطقه باید مدیریت حوزه آبریز پیرامون خلیج گرگان و تالاب میانکاله در دستور کار قرار بگیرد. همچنین در صورت افت تراز آب تا ۵/۲۷ متر می‌توان گزینه لایروبی کانال آشوراده را در دستور کار قرار داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 990539

وب گردی

وب گردی