افتتاح مرکز جدید اطلاع رسانی دارو و سموم سامانه ۱۹۰ در داروخانه ۱۳ آبان

مدیرکل دفتر نظارت و پایش فرآورده‌های سلامت سازمان غذا و دارو گفت: مرکز جدید اطلاع رسانی دارو و سموم سامانه ۱۹۰ استان تهران در داروخانه ۱۳ آبان دانشگاه علوم پزشکی تهران افتتاح شد.

به گزارش ایسکانیوز، مهرناز خیراندیش در مراسم افتتاح مرکز اطلاع‌رسانی دارو و سموم سامانه ۱۹۰ استان تهران با بیان اینکه این مرکز بیش از ۲۰ سال سابقه دارد، گفت: این مرکز برای اولین بار در معاونت غذا و دارو یا سازمان غذا و دارو شکل گرفت که در زمینه عوارض دارویی و تداخلات دارویی فعال بود، سپس به مرور زمان این مراکز در دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز ایجاد شدند.

وی با بیان اینکه مراکز پاسخگویی دارو و سموم در بیش از ۷۰ درصد دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور دایر است،گفت: پاسخگویی مناسبی به وسیله سامانه ۱۹۰ در دانشگاه‌ها اعمال می‌شود. در این مراکز، افراد پاسخگو نیز تحت آموزش‌های لازم قرار گرفته اند و کمک‌های بسیاری به افزایش آگاهی مردم و افراد متخصص می‌کنند.

مراکز پاسخگویی دارو و سموم در بیش از ۷۰ درصد دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور دایر است

مدیرکل دفتر نظارت و پایش فرآورده‌های سلامت سازمان غذا و دارو با اشاره به سیاست‌های دولت و وزارت بهداشت مبنی بر انتقال خدمات از ستاد به صف و دانشگاه‌های علوم پزشکی، عنوان کرد: نظر به اینکه این خدمات کاملا علمی است، مرکز پاسخگویی دارو و سموم استان تهران به دانشگاه علوم پزشکی تهران و مجموعه داروخانه‌های ۱۳ آبان منتقل شد.

خیراندیش با بیان اینکه حجم کاری مرکز اطلاع‌رسانی دارو و سموم استان تهران بالاست و تماس‌های شهرستان‌ها نیز بعضا به این مرکز متصل می‌شوند، افزود: با توجه به بالا بودن تعداد تماس‌ها مقرر شد این مرکز برون سپاری شود، بر این اساس بررسی‌های علمی این اقدام، چندین ماه به طول انجامید و در نهایت امروز مرکز پاسخگویی دارو و سموم استان تهران به دانشگاه علوم پزشکی تهران و مجموعه داروخانه‌های ۱۳ آبان منتقل شد.

وی با تاکید بر اینکه سامانه ۱۹۰ همچنان در سازمان غذا و دارو مستقر خواهد بود،گفت: این سامانه در حوزه اطلاعات دارویی فعال خواهد بود و انتظار می‌رود با این اقدام شاهد ارتقای کمی و کیفی این سامانه باشیم.

روئینی، رییس داروخانه ۱۳ آبان نیز در این خصوص گفت: رویکرد مرکز پاسخگویی دارو و سموم تنها پاسخگویی تلفنی نبوده بلکه نگاهی علمی و آموزشی را در این زمینه دنبال می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 990543

وب گردی

وب گردی