همایش تغذیه و سرطان، راهکارها و چالشها در دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران برگزار شد

همایش تغذیه و سرطان؛ راهکارها و چالشها به همت مرکز تحقیقات علوم تغذیه و صنایع غذایی با هدف ارائه دستاوردهای جدید پژوهشگران در ارتباط با نقش  صنایع غذایی  و تغذیه در سرطان و شناسایی چالش­های موجود در بخش­ های مختلف برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران، به همت مرکز تحقیقات علوم تغذیه و صنایع غذایی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران، همایشی یکروزه با امتیاز بازآموزی تحت عنوان تغذیه و سرطان: راهکارها و چالشها در سالن همایش شهید احدی با حضور استادان و محققان برجسته کشور با هدف ارائه دستاوردهای جدید پژوهشگران در ارتباط با نقش صنایع غذایی و تغذیه در سرطان و شناسایی چالش­های موجود در بخش­ های مختلف برگزار شد.

به گفته پریسا زیارتی، رئیس مرکز تحقیقات علوم تغذیه و صنایع غذایی و مدیر برگزاری این همایش محورهای کنفرانس شامل: طب سنتی و سرطان، روش های نوین پایش کیفیت، نقش رژیم غذایی و مکمل های غذایی در پیشگیری یا وقوع سرطان، سرطان و آلاینده های محیط زیست، نقش زیست فناوری در تولید غذای ایمن، رابطه توسعه نانو تکنولوژی و نانوبیوتکنولوژی در صنایع غذایی و کاهش ابتلا به سرطان، راهکارهای بهینه سازی تولید (کشاورزی، دامپروری و آبزی پروری) در جهت پیشگیری از سرطان و جدیدترین یافته ها بودند که مورد استقبال شرکت کندگان قرار گرفت.

مهندس زیارتی تاکید کرد: از ویژگی های این همایش که با امتیاز بازآموزی از وزارت بهداشتدرمان و آموزش پزشکی نیز بود، ارسال بیش از 90 مقاله و ارائه 4 خلاصه مقاله برتر بصورت پوستر بود. نیز برای اولین بار فرآورده جدید چای با فرمولاسیون ترکیبی از گیاهان دارویی بومی ایران با خواص آنتی اکسیدانی بالا و کافیین پایین در یکی از غرفه ها توسط مهندس سپیده عربیان کارشناس دانشجویی مرکز ارایه و با استقبال گسترده شرکت کنندگان قرار گرفت.

زیارتی در خصوص انگیزه برگزاری این کنفرانس اظهار کرد: یکی از دلایل برگزاری این همایش توجه به اعلام سازمان بهداشت جهانی در خصوص اینکه دولت ها برنامه های کاهش عوامل خطر 4 بیماری غیر واگیر یعنی دیابت، سرطان ها، آسم و بیماریهای قلبی و عروقی را در سرلوحه کار خود بگذارند چرا که این عوامل قابل کنترل هستند بود.

وی تصریح کرد: تغذیه نامناسب، عامل 70 درصد چاقی ها و بیماری های غیرواگیر مثل سرطان است. سرطان در کشور ما بعد از بیماری های قلبی عروقی وسوانح، سومین عامل مرگ ومیر است. عوامل مختلف ژنتیکی، تغذیه ای و محیطی، در بروز سرطان مؤثر هستند. عادات بد غذایی مانند کاهش مصرف ماهی و افزایش مصرف فست فودها، کم تحرکی، افزایش مصرف قند و چربی و نمک و کاهش مصرف سبزیجات در کنار آلودگیهای محیطی و روشهای نادرست تولید مواد غذایی (آبزی پروری، کشاورزی و دامپروری) زمینه های بروز سرطان را فراهم آورده است.

زیارتی افزود: این کنفرانس با هدف ارائه دستاوردهای جدید پژوهشگران در ارتباط با نقش صنایع غذایی و تغذیه در سرطان و شناسایی چالش­های موجود در بخش­ های مختلف که مستقیم یا غیرمستقیم با این حوزه ارتباط دارند برگزار گردید.

وی در خصوص حامیان اصلی این کنفرانس گفت: حامیان اصلی این کنفرانس انجمن مواد جهش زای زیست محیطی ایران ( باپشتیبانی کامل وهمچنین ثبت نام و عضویت رایگان بمدت یکسال برای تمامی شرکت کنندگان)، شرکت داروسازی و مکمل های غذایی – حیاتی کارن، شرکت زیست تخمیر و شرکت نان سحر بودند.

مسول برگزاری این همایش در انتها از تمامی حامیان همایش و تیم اجرایی دانشجویی و دبیران محترم تقدیر و تشکر کرد.

خاطرنشان می شود استادان و محققان برجسته کشوری از دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران، دانشگاه های علوم پزشکی تهران، انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی، مرکز تحقیقات آزمایشگاهی غذا و دارو، آزمایشگاههای مرجع کنترل غذا و دارو، اساتید سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران، دانشگاه علوم پزشکی ایران، دانشگاه شاهد، واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی و با حمایت ها و حضور دکتر حیدربیگی، مدیر مراکز تحقیقاتی معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر فرشاد هاشمیان معاونت پژوهشی و دکتر مهدی رجبی، مدیر روابط بین الملل دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران، مهندس پریسا زیارتی رییس کنفرانس، دکتر منیر حاتمی دبیر علمی و دکتر منصوره سادات موجانی قمی دبیر اجرایی همایش در این همایش حضور داشتند.

کد خبر: 990545

وب گردی

وب گردی